شناسهٔ خبر: 66678581 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در انقلاب اسلامی هر کجا ایستادگی کردیم به پیروزی رسیدیم

­رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: در انقلاب اسلامی هر کجا ایستادگی کردیم به ظفر و پیروزی رسیدیم، اما هرجا کم گذاشتیم ناموفق بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی صبح امروز (۲۶ اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه همایش ۳ روزه هم‌اندیشی ۶ شبکه فعال هیئت و مداحی استان‌ها با عنوان میانداران جهاد ۳ گفت: در انقلاب اسلامی هر کجا ایستادگی کردیم به ظفر و پیروزی رسیدیم، اما هرجا کم گذاشتیم ناموفق بودیم. امروز اگر کشور در عرصه نانو و موشکی موفق است، به دلیل هم ایستادگی هاست.

وی افزود: مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) تصمیم به ایستادن در برابر دشمنان گرفتند، اما آنان هم دست به کار شدند و علیه این مردم شروع به برنامه ریزی و خصومت کردند. در دفاع مقدس، ایران تنها با عراق مواجه نبود بلکه در آن دوران از ۳۰-۴۰ کشور اسیر داشتیم یعنی یک جنگ تمام عیار بود.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: جریان غزه هم دیدیم که مسیر مقاومت شاید هموار نباشد، اما نتایج زیادی دارد. در جریان عملیات طوفان الاقصی، کشور‌های دنیا و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف بیدار شدند و در خصوص مسائل و جنایات فلسطین سخن می‌گویند.

باباخانی گفت: عملیات وعده صادق قدرت‌نمایی ایران بود. به گونه‌ای که زمان مشخص کرد و تمام دنیا دست به کار شد تا جلوی این کار را بگیرد، اما موفق نشدند. موشک‌ها و پهپاد‌های قدیمی ایران در این عملیات استفاده شد و تسلیحات و دستاورد‌های جدید نظامی مورد استفاده قرار نگرفت که نشان از قدرت نظامی ایران دارد. وظیفه ما هیأتی هاست که تحلیل‌ها و مباحث مختلف درخصوص عملیات وعده صادق را به گوش مردم برسانیم و تبیین کنیم.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: امروز در جمهوری اسلامی هیچ نهادی مانند هیأت نداریم که در آن بتوان با تمام اقشار مختلف مردم سخن گفت. امروز با مسیحیان و اهل سنت درخصوص محبت اهل بیت می‌توان سخن گفت. این نطقه وحدت است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگان ما در گذشته با سختی این هیأت و ارادت به اهل بیت را به اینجا رساندند، گفت: شور امروز هیئت‌ها در گذشته نبوده است، اما آیا این شور باقی خواهد ماند؟ چه باید کنیم تا این شور هدایت و ماندگار شود.

باباخانی گفت: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر اجرای طرح زندگی با آیه‌ها دارند. این طرح در ماه رمضان با استقبال دو میلیون نفری مواجه شد که در نهایت در آزمون هم شرکت کردند. این موفقیت با زحمات همه مجموعه‌ها به خصوص شبکه هیأت و تشکل‌های دینی رقم خورد. این طرح باید ادامه پیدا کند و پیوند قرآن و عترت در برنامه ریزی‌ها و اقدامات ما وجود داشته باشد. مقام معظم رهبری در نماز عید فطر امسال هم نسبت به اقدامات قرآنی هیئت ابراز خرسندی کردند.

وی با بیان اینکه امسال سال انضباط و ارتقا تشکیلاتی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی خواهد بود گفت: امسال شورای مداحان و هیئت بانوان بناست تشکل شود که در حال حاضر فرایند انتخابات آن در حال تدارک است تا نمایندگان هراستان انتخاب شوند. این شورا وظیفه بررسی و نظارت بر فعالیت هیأت‌های بانوان را خواهند داشت.

همایش میانداران جهاد ۳ با حضور دبیران شورای هیئت‌های مذهبی، دبیران شورای شبکه هم‌آهنگی هیئت، مسئولان اداره تشکل‌های دینی، نمایندگان بنیاد دعبل خزاعی، مسئولان کانون مداحان و مسئولان کانون‌های فرهنگی-تبلیغی از همه استان‌های کشور از صبح امروز (۲۶ اردیبهشت) به منظور همفکری و طراحی عملیات ویژه ایام عزادارای ماه محرم ۱۴۰۳ در تهران آغاز بکار کرد.

بررسی برنامه‌ها، عملیات‌ها و شعار مشترک هیئت‌ها در ایام عزاداری ماه محرم ۱۴۰۳، تشریح رویکرد جهاد تبیین در ماه محرم، بررسی نقش هیأت‌ها در روشنگری اقدامات جریان مقاومت، راه‌اندازی بوم حل مسئله و مشکلات هر استان به همت و توان هیأت‌های مذهبی از اهداف و رویکرد‌های این همایش سه روزه است.

در مراسم افتتاح این همایش که با حضور حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محسن قنبریان استاد حوزه و دانشگاه و وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو برگزار شد، از کتاب‌های «جرعه» و «مصباح‌الذاکر» ۲ اثر جدید التالیف سعید نسیمی عاشوراپژوه و شاعر آئینی با موضوع روضه‌های مستند و مقاتل صحیح عاشورا رونمایی می‌شود.

 

نظر شما