شناسهٔ خبر: 66678430 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

انتشارات اطلاعات با ارائه ۱۵ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب؛

عرضه جدیدترین کتاب‌ها از دو دیپلمات ایرانی/ افغانستان به روایت روزنامه اطلاعات

انتشارات اطلاعات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه کتاب از سیدعباس عراقچی و محمدجواد ظریف عرضه کرده است که درباره تجربه‌ها و دیدگاه‌های آنان در دوران فعالیت‌شان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات اطلاعات با حدود ۳۵۰ اثر در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد که ۱۵ عنوان کتاب جدید عرضه کرده است.

از آثار مهم این ناشر در حوزه تاریخ و علوم سیاسی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «قدرت مذاکره» اثر عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی است که جدیدترین کتاب انتشارات اطلاعات است. این کتاب به اصول و قواعد مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک می‌پردازد و با مقدمه‌ای از محمدجواد ظریف راهی بازار نشر شده است. عراقچی در این کتاب که شامل شش گفتار است، به بیان اصول و مذاکره‌های دیپلماتیک می پردازد و برای تبیین موضوع، مثال‌های عینی و خاطراتی از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ می‌آورد. جشن امضای این کتاب در روز پنجشنبه ٢٧ اردیبهشت با حضور سید عباس عراقچی در غرفه موسسه اطلاعات برگزار می‌شود. کتاب «ایران تایشی» اثری دیگر از عباس عراقچی است که در آن خاطرات او از دوران فعالیت در ژاپن به عنوان سفیر ایران روایت می‌شود.

«پایاب شکیبایی؛ برداشت‌هایی از هشت سال وزارت» نوشته محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه از دیگر کتاب‌های تازه این ناشر است. ظریف در این کتاب به بیان تجربه‌هایش در دوران فعالیت در وزارت امور خارجه می‌پردازد. او در این کتاب عناصر مختلفِ درگیر در سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در ایران را بررسی می‌کند.

«افغانستان به روایت روزنامه اطلاعات» نوشته بصیر احمد حسین‌زاده کتابی است که با کاوش در هشت هزار شماره روزنامه درباره افغانستان تالیف شده است. روزنامه اطلاعات سابقه‌ی قریب به صد سال فعالیت دارد. این روزنامه خبرها و مقالات مهمی درباره افغانستان دارد، مطالبی که هم برای شناخت تاریخ معاصر افغانستان بسیار سودمند است، هم برای آشنایی با مناسبات میان دولت-ملت‌های دو کشور. این‌ها می‌تواند منابع ارزشمندی برای تحقیقات تاریخی و اجتماعی و سیاسی باشد. در کتاب حاضر، با کاوش در میان حدود هشت هزار شماره روزنامه اطلاعات، همه مطالبی که درباره افغانستان در فاصله زمانی ۱۳۰۷ تا ۱۳۳۳ شمسی در این روزنامه منتشر شده، گرد آمده است. «افغانستان به روایت روزنامه اطلاعات»

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا روز بیست و نهم در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

نظر شما