شناسهٔ خبر: 66678194 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سیب کاستارد ؛ میوه‌ای خوشمزه که قند خون را کاهش می‌دهد | خواص میوه شوگر اپل را بدانید | بافت داخلی سیب کاستارد قرمز را ببینید

سیب کاستارد که در هندی با نام سیتافال یا شوگر اپل نیز شناخته می شود، میوه ای خوشمزه و بسیار محبوب است. در این مطلب با خواص این میوه آشنا می‌شوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سیب کاستارد قرمز یا شوگر اپل بیشتر اساساً در هند به زبان منطقه ای تلوگو آن را راما فالام نامیدیم، فالام به معنای میوه است، آن را بسیار دوست دارم. این میوه در جنوب فلوریدا رشد کرده است. نام علمی آنونا رتیکولاتا است. این خانواده از سیب های ترش و شکر و همچنین چریمویا و رولینیا است. بذر آن به سرعت رشد می کند و می تواند در کمتر از ۳ سال میوه دهد.

هنگام رسیدن، میوه به رنگ قهوه ای یا زرد مایل به سبز است. گوشت آن آبدار و بسیار معطر است. عطر و طعم شیرین و دلپذیر است. از ریشه و گاه تنه درخت استفاده ای شبیه به چوب پنبه می کنند. این میوه را می توان به صورت خام، آبمیوه، شربت، بستنی، دسر و، سالاد میوه مصرف کرد.

خوردن سیب کاستارد چندین مزیت دارد. همچنین تحقیقات و مطالعات مختلف فواید بالقوه آن را برای سلامتی ثابت کرده اند.

سیب کاستارد ؛ میوه‌ای خوشمزه که قند خون را کاهش می‌دهد | خواص میوه شوگر اپل را بدانید | بافت داخلی سیب کاستارد قرمز را ببینید

خواص سیب کاستارد

سیب کاستارد سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه منحصر به فرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، با بیماری های التهابی مبارزه کند و سلامت چشم و قلب را تضمین کند.

در درمان سوء هاضمه، یبوست یا اسهال و مشکلات گوارشی کاملا موثر است.

درمان کم خونی، ضعف عضلانی، آرتروز، رماتیسم و فشار خون از دیگر خاصیت های استفاده از سیب کاتارد است.

یکی از مهمترین خاصیت های سیب کاستارد این است که می تواند جایگزینی هوشمندانه برای محصولات لبنی به ویژه افرادی که به لاکتئز حساسیت دارند باشد. اگر مبتلا به دیابت هستید، به منظور کاهش سطح قند خون، سیب کاستارد مصرف کنید. همچنین فیبر غذایی موجود در سیب کاستارد باعث کند شدن جذب قند می شود.

همچنین، ویتامین B۶ موجود در سیب کاستارد به کنترل هموسیستئین، یک اسید آمینه که خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد، کمک می کند.

طبق تحقیقات انجام شده، تخم سیب کاستارد در بهبود آسیب های جزئی مؤثر است. آنها همچنین سرعت رشد مجدد سلول های پوست را تسریع می کنند و درد را تسکین می دهند. آنها همچنین دارای خواص ضد باکتریایی هستند. همچنین باعث تحریک حرکت روده می شود. به گفته کارشناسان بهداشت، پودر سیب کاستارد به همراه آب در برابر اسهال مؤثر است.

سیب کاستارد سرشار از ویتامین A است که به عنوان یک گره جادویی برای پوست و مو عمل می کند. هنگامی که روی پوست و مو استفاده شود، به عنوان یک ماده مرطوب کننده عمل می کند که علائم دیگر پیری را نیز کنترل می کند.

نظر شما