شناسهٔ خبر: 66678081 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

محمد نوری از نقاط ضعف و قوت استقلال می‌گوید

روزگار پرافت و خیز آبی‌ها

شمارش معکوس برای آشنایی با قهرمان لیگ برتر آغاز شده است. شاید تا قبل از هفته پایانی همه چیز مشخص شود، شاید هم به رسم بسیاری از ادوار لیگ‌برتر همه چیز تا هفته پایانی طول بکشد. واضح است که استقلال و پرسپولیس تا لحظه آخر از جدال قهرمانی کوتاه نمی‌آیند.

صاحب‌خبر -
 
آبی ها که با نکونام در فکر تکرار قهرمانی دو فصل پیش خود هستند سماجت زیادی در هفته‌های اخیر از خود نشان داده‌اند. آبی بی‌نقص نیست، قرمز هم همین طور. این آبی و قرمز البته نقاط قوتی دارند که دیگر تیم‌های لیگ برتری از آن بی‌بهره هستند؛ نقاط قوتی که آنها را تا پای قهرمانی کشانده است. نقاط ضعف و قوت استقلال چیست و این تیم برای هفته‌های پیش رو چه برگ برنده‌ای دارد و چه کم و کاستی‌هایی را تحمل می‌کند؟ استقلال برای  به دست آوردن قهرمانی روزگار پرافت و خیزی را پشت سر گذاشته و هنوز پای قهرمانی ایستاده است. محمد نوری، پیشکسوت آبی‌ها در گفت‌و‌گو با جام‌جم در خصوص نقاط ضعف و قوت استقلال بیان می‌کند: استقلال مملو از نقطه قوت است و نقطه ضعفش چندان قابل توجه نیست. چکیده صحبت‌های او را در خصوص نقاط ضعف و قوت استقلال در ادامه می‌خوانید:

نقطه قوت: همه جا به خصوص در این ۲ نقطه!
بحث غیرفنی ما در رابطه با نقطه قوت استقلال این است که رفاقت، صمیمیت و تمرکز بالایی در تیم وجود دارد و تیم از اراده‌ای قوی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار است. این رمز موفقیت استقلال است. اما اگر بخواهیم در رابطه با نکات فنی صحبت کنیم باید بگویم همه جای استقلال نقطه قوت آن است. در فاز حمله بلانکو را دارند. ماشاریپوف هم قدرت زیادی به تیم بخشیده است. مهاجمان و هافبک‌ها بسیار خوب هستند وحرفه‌ای عمل می‌کنند.بازی با ذوب‌آهن گوشه‌ای از زیبایی‌های فوتبال استقلال و تاثیرگذاری خارجی‌های این تیم را دیدیم. خط دفاع و دروازه‌بان تیم هم نقاط قوت بزرگی محسوب می‌شوند. همه جای استقلال به خصوص پست‌های دروازه‌بان و حمله نقطه قوت هستند. مدیریتی خوب همه اینها را با هم هماهنگ کرده است. با این هماهنگی به هرچه می‌خواهند می‌رسند. نکته بارز این است که بین تمامی خطوط استقلال هماهنگی وجود دارد. خوشحالیم که این تیم مملو از نقطه قوت است.
   
نقطه ضعف: امان از مصدومیت‌های پرشمار
نمی‌خواهم عبارت«نقطه ضعف» رابه کار ببرم.ما تقریبا نقطه ضعفی نمی‌بینیم. اما مصدومیت‌های پی در پی بازیکنان چالش‌برانگیز شد. سیلوا، سهرابیان و مرادمند و چند بازیکن دیگر در مقاطع مختلف مصدوم شدند.کوین یامگا هم که یکی از برترین بازیکنان بود دیگر شرایط بازی کردن ندارد. استقلال در این فصل از مصدومیت‌های پرشمار در امان نبود و بازیکنان این تیم به نوبت مصدوم می‌شدند. این موضوع آنقدر تکرار شد که درخط دفاعی دچار کمبود بازیکن شدند.اماجواد نکونام این موقعیت را به شکلی هوشمندانه مدیریت کرد. هر تیمی با این تعداد مصدومیت در خط دفاع زمین می‌خورد اما استقلال ایستاد و مدیریت کرد. به هر حال این مصدومیت‌های متعدد باعث شد استقلال گاهی اوقات در خط دفاع با کمبود بازیکن مواجه شود که این اصلا اتفاق خوبی نیست.اما به هر حال نکونام ازپس این موقعیت برآمد. تصورکنید بهترین خط دفاع لیگ را دراختیار دارید اما بازیکنان شما یکی پس ازدیگری مصدوم می‌شوند. استقلال اما راه عبور از این مراحل را بلد است. نکونام نمی‌گذارد هیچ نقطه ضعفی به استقلال ورود کند.

نظر شما