شناسهٔ خبر: 66677997 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تورم در عربستان سعودی برای دومین ماه متوالی به 1.6 درصد رسید

صاحب‌خبر -

شفقنا- اداره کل آمار عربستان سعودی امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که نرخ تورم سالانه در این کشور در آوریل گذشته برای دومین ماه متوالی به 1.6 درصد ثبت شد که عمدتاً به دلیل قیمت بالای مسکن، آب، برق، گاز و سایر انواع سوخت بود.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «بر اساس داده‌های اداره کل آمار عربستان سعودی که امروز چهارشنبه منتشر شد، قیمت مسکن، آب، برق، گاز و سایر انواع سوخت نسبت به سال قبل 8.7 درصد افزایش یافته است، در حالی که اجاره واقعی مسکن 10.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است».

طبق این گزارش؛ قیمت غذا و نوشیدنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.8 درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت رستوران‌ها و هتل‌ها 2 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که قیمت خرید خودرو در ماه مارس(فروردین) نسبت به سال قبل 2.9 درصد کاهش داشته که منجر به کاهش 1.6 درصدی هزینه حمل و نقل و کاهش 4.2 درصدی قیمت پوشاک و کفش شده است.

به صورت ماهانه، قیمت‌ها در ماه مارس گذشته نسبت به فوریه قبل 0.3 درصد افزایش یافت و اجاره بها و قیمت مسکن عامل اصلی این افزایش بودند.

تورم در عربستان سعودی در مقایسه با سطوح جهانی نسبتا پایین و کمتر از 2 درصد در طول سال تاکنون باقی مانده است، عربستان از جولای 2020 شروع به افزایش مالیات بر ارزش افزوده از 5 درصد به 15 درصد برای مقابله با کاهش قیمت نفت به دلیل همه گیری کرونا کرد.

شاخص قیمت مصرف کننده در عربستان سعودی منعکس کننده تغییرات قیمت‌های پرداخت شده توسط مصرف کننده برای سبدی ثابت از کالاها و خدمات متشکل از 490 قلم کالا است.

این خبر را در وبگاه شبکه الجزیره ببینید

نظر شما