شناسهٔ خبر: 66677812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی خبرداد

پخت نان با آرد کامل در ۵ نانوایی بجنورد

اعظم قهرمانی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از آغاز پخت نان با آرد کامل در پنج نانوایی بجنورد خبر داد.

صاحب‌خبر -

نامور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر نان کامل در پنج نانوایی آزادپز بجنورد در حال پخت است و نان‌ها نیز با قیمت آرد آزاد به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نان با آرد کامل به صورت پایلوت انجام شده بود، اظهار کرد: یکی از کارنجات استان به تجهیزات لازم برای تولید آرد کامل مجهز و این آرد در اختیار یک نانوایی بربری و یک نانوایی سنگک قرار گرفت و امر تولید به صورت آزمایشی انجام شد.

نامور افزود: در واقع ۱۵ نانوایی برای تولید نان با آرد کامل در استان به اتحادیه معرفی شده اما برای اجرای طرح منتظر نرخ گذاری در سطح ملی هستیم تا کار انجام شود.

وی بیان کرد: آرد کامل چند برابر دیگر آردها منیزیوم، روی و آهن داشته و در پیشگیری از بیماری‌های عصبی و پوستی  تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش ایسنا، آرد کامل چند برابر دیگر آردها منیزیوم، روی و آهن داشته و در پیشگیری از بیماری‌های عصبی و پوستی  تاثیر بسزایی دارد. با بهره مندی از آرد کامل نیاز به غنی سازی نیست و بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

 با تولید نان با آرد کامل درصد ابتلا به بیماری‌های ناشی از کمبود فیبر کاهش می‌یابد که امیدواریم هر چه زودتر با حمایت مسئولان روند تولید آرد کامل در استان تسریع یابد.

انتهای پیام

نظر شما