شناسهٔ خبر: 66677714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جهش تولید با داخلی سازی و به روز رسانی دانش و تکنولوژی در صنایع استان سمنان

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تولید با افزایش عمق داخلی سازی و ظرفیت ساخت داخل و کاهش ارزبری در صنایع استان جهش و شکوفا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا قدس 26 اردیبهشت ماه با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید و اشتغال بر چرخه اقتصاد کشور و نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم، از ماموریت های مهم اداره کل صمت استان سمنان بحث تولید و حمایت صنایع و اهمیت بخشیدن به عمق ساخت داخل است. 

 وی تصریح کرد: در این راستا با تشکیل کارگروه جهش تولید در استان، واحدهای تولیدی بزرگ، مهم و استراتژیک از لحاظ سرمایه گذاری و اشتغال، واحدهای دارای بیشترین ارزبری درخصوص واردات مواد اولیه و صنایع دارای بیشترین تاثیر در زنجیره ارزش، شناسایی و راه کارهای قابل اقدام در راستای رشد و افزایش تولید و ساخت داخل ارائه می شود. 

 معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: کاهش ارزبری و واردات قطعات با ظرفیت ساخت داخل، افزایش کیفیت در تولید محصولات زیر چتر شرکت های دانش بنیان، تکمیل زنجیره ارزش، به روز رسانی دانش و تکنولوژی تولید در جهت افزایش کیفیت محصولات و رقابت پذیری واحدها با استفاده از ظرفیت دانشگاه های سطح استان و تغییر نگرش در انتخاب تکنولوژی از مهمترین اهداف کارگروه جهش تولید است.

 قدس اضافه کرد: در این کارگروه ضمن دعوت از واحدهای هدف و شناسایی واحدهای با پتانسیل تولید در استان، اولویت سرمایه گذاری دارای بازار فروش با هدف افزایش ساخت داخل و ارز بر بودن واحدها و مواد اولیه وارداتی به منظور ارائه راهکار جهت کاهش ارزبری شناسایی و مشکلات واحدهای تولیدی در راستای رشد و افزایش تولید مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

نظر شما