شناسهٔ خبر: 66677651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ماریا زاخارووا:

بلینکن با نگرانی، سری به کی‌یف زد، آهنگی خواند، پیتزا خورد و رفت!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که سفر وزیر خارجه آمریکا به کی‌یف، نشانه‌ای است مبنی بر اینکه واشنگتن سخت نگران شرایط خط مقدم نبرد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به کی‌یف، گفت که همزمانی این سفر با پیشروی روسیه در خاک اوکراین، از نگرانی شدید دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از شرایط جبهه جنگ در اوکراین حکایت دارد.

زاخارووا گفت: وزیر خارجه آمریکا ۱۴ و ۱۵ مه به اوکراین سفر کرد. آشکار است که اوضاع در خط مقدم و ناکامی‌های نظامی ارتش اوکراین، آژیر هشدار جدی را بیش از پیش در دولت بایدن به صدا درآورده است.

وی تاکید کرد: واشنگتن‌پست اعلام کرد که بلینکن در مقطعی بحرانی وارد کی‎‌یف شد، یک آواز خواند، پیتزا خورد و رفت!

بلینکن با نگرانی، سری به کی‌یف زد، آهنگی خواند، پیتزا خورد و رفت!

پیش‌تر رسانه‌های اوکراین در گزارش‌هایی نوشتند که کاربران فضای مجازی در شبکه ایکس، «گیتارنوازی بلینکن در کلوپی شبانه در کی‌یف را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.»

گرچه رسانه‌ها اعلام کردند که بلینکن به طور غیرمنتظره و از پیش اعلام‌نشده به کی‌یف سفر کرده است اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که مسکو از این سفر مطلع بوده است و افزود: اضطراب حالا نه تنها در کی‌یف بلکه در پایتخت‌های اروپایی هم محسوس است.»

نظر شما