شناسهٔ خبر: 66677624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

سفر استاندار لرستان به دلفان/ مسئولان از مطالبات مردم گفتند

نورآباد - استاندار لرستان در جریان بازدیدها و سفرهای شهرستانی خود به دلفان رفت تا مجال طرح مطالبات و مشکلات مردم از سوی مسئولان این شهرستان در حضور وی فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان در ادامه بازدیدهای خود از شهرستان مختلف لرستان، به شهرستان دلفان سفر کرد، وی از بدو ورود به شهرستان دلفان مورد استقبال گرم مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفت و با حضور در تپه شهدای گمنام به مقام شامخی شهدا ادای احترام کرد.

پس از آن استاندار لرستان با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان دلفان حضور پیدا کردند.

دلفان نیازمند نگاه ویژه دولت

اصغر قهرمانی فرماندار دلفان در جلسه شورای اداری این شهرستان با قدردانی از استاندار لرستان که شهرستان دلفان را باتوجه‌به محرومیت منطقه برای بازدید و سفر خود انتخاب کرده‌اند، اظهار داشت: شهرستان دلفان با دو هزار و ۷۴۰ کیلومترمربع مساحت در شمال غربی استان لرستان و در همسایگی دو استان کرمانشاه و همدان قرار گرفته است.

وی شهرستان دلفان را یکی از مناطق کمتر توسعه‌یافته استان لرستان برشمرد و افزود: عمق محرومیت منطقه به‌گونه‌ای است که خدمات ارزشمندی را که پس از پیروزی انقلاب در این شهرستان انجام شده است کم‌رنگ نشان داده می‌شود که امیدواریم با نگاه ویژه‌ای به این منطقه توجه شود.

سفر استاندار لرستان به دلفان/ مسئولان از مطالبات مردم گفتند

فرماندار دلفان، تکمیل چهارخطه خرم‌آباد - نورآباد، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نورآباد، سکوی تماشاگران فوتبال و همچنین اجرای زودتر مسکن ملی را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم شهرستان عنوان کرد.

تخصیص آب مطالبه اصلی مردم دلفان

حجت‌الاسلام خانی امام‌جمعه نورآباد نیز در این جلسه اقدام به ساخت سد «معشوره» حرکت درستی در راستای تأمین آب موردنیاز منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه شغل اغلب مردم این شهرستان کشاورزی و دامپروری است مطالبه به حق مردم این شهرستان تخصیص عادلانه و به حق آب موردنیاز آنها است.

وی گفت: شهرستان هم‌جوار دلفان یک‌پنجم اراضی کشاورزی دلفان را دارد؛ اما متأسفانه یک‌سوم تخصیص آب آن منطقه را نداریم و این عادلانه نیست و باید بازنگری شود؛ زیرا تخصیص آب برای کشاورزی مردم هم آب است هم نان به شمار می‌رود.

امام‌جمعه نورآباد با انتقاد از وضعیت راکد صنعت استان لرستان، گفت: این حوزه در صورت احیا می‌تواند برای هزاران نفر اشتغال‌زایی کند.

حجت‌الاسلام خانی، افزود: وضعیت صنعت در دلفان معدل قابل‌قبولی ندارند و نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان استان است.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تکمیل استان و شهرستان بر لزوم پیگیری این امر تأکید کرد.

سفر استاندار لرستان به دلفان/ مسئولان از مطالبات مردم گفتند

وضعیت بیکاری در دلفان نگران‌کننده است

امام‌جمعه نورآباد با انتقاد از رشد بالای بیکاری در این شهرستان، گفت: وضعیت اشتغال و بیکاری جوانان این شهرستان نگران‌کننده است و باید بپذیریم که با ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تسهیلات گره‌ای از مشکلات این شهرستان باز نمی‌شود و فقط بدهکاری افراد جویای کار را در بر دارد.

حجت‌الاسلام خانی با اشاره به اینکه درصد بالایی از سنگ‌های زینتی کشور مختص لرستان است؛ اما متأسفانه کمترین بهره و استفاده از آن می‌شود که در صورت توجه به این صنعت شاهد رشد اقتصادی استان خواهیم بود، بیان داشت: در شهرستان دلفان که در چند سال اخیر تحقیقات اکتشافات مس بررسی شد، نشان داده شد میزان عیار مس موجود در دلفان در دیگر مناطق کشور برابری و حتی بالاتر بود و ضروری است که اقداماتی در این زمینه انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه قرار است در این شهرستان محروم کارخانه نساجی ایجاد شود، اظهار داشت: این طرح بزرگ صنعتی بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر ظرفیت اشتغال‌زایی دارد و امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

امام‌جمعه نورآباد به وجود ظرفیت‌های گردشگری در دلفان اشاره کرد و افزود: کوه «محراب» در شهرستان دلفان می‌تواند به‌عنوان ژئوپارک بین‌المللی به جهان شناخته شود و همچنین چشمه آبگرم دلفان که در سال ۹۴ ثبت ملی شده است می‌تواند در بحث سلامت و اشتغال بسیار تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام خانی، گفت: بیش از ۳۰۰ کیلومتر جاده خاکی و مال‌رو داریم که برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید نسبت با آسفالت آن اقدام شود.

سفر استاندار لرستان به دلفان/ مسئولان از مطالبات مردم گفتند

وی به وضعیت مراکز آموزش عالی در این شهرستان اشاره کرد و گفت دانشگاه‌های ملی و آزاد در این شهرستان در مکان استیجاری هستند و این موضوع باید پیگیری شود.

اولویت اول در دلفان اشتغال خواهد بود

ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دلفان در بحث کشاورزی که یکی از مناطق مستعد استان به شمار می‌رود، اظهار داشت: غیرقابل‌قبول است که با وجود ظرفیت‌های بسیار ارزشمند این منطقه شاهد نرخ بالای بیکاری در شهرستان باشیم.

وی گفت: مسئولان استان و شهرستان باید تمام تلاش خود را برای بالقوه کردن ظرفیت‌های استان و شهرستان انجام دهند.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت ارزشمند گردشگری در شهرستان دلفان، گفت: وجود چشم‌اندازهای طبیعی و اماکن دیدنی و مذهبی می‌تواند گردشگرانی بسیاری را از کشور به این منطقه بکشاند و این مهم باهمت مسئولان میراث‌فرهنگی و گردشگری و دیگر دستگاه‌های متولی باید در اولویت قرار گیرد.

شفقت، تأکید کرد: مسئولان منتظر اعتبار نباشند، باید پیگیری کنند، پشت میز ننشینند و در حوزه کاری خود تلاش کنند و با مستندات اعتبارات را جذب کنند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اول در شهرستان باید اشتغال باشد، افزود: ارتقای سطح رفاه عمومی مردم در اولویت برنامه‌های استان قرار گیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید تمام برنامه‌هایمان براین‌اساس پیش برود، گفت: دستگاه‌های اجرایی پیمان‌های خرد را پیمانکارهای بومی استان انجام دهند.

نظر شما