شناسهٔ خبر: 66677591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آوار نکبت بر سر رژیم جعلی

امروزه شناخت از منشور تهاجمی رژیم صهیونیستی و همچنین شکسته شدن ایده همزیستی تحت تفاهم سیاسی با رژیم بویژه بعد از طوفان الاقصی، این باور را به ظهور رسانده که هیچ راه حل سیاسی برای رفع بحران فلسطین وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، روز نکبت یا یوم النکبه، روزی است که رژیم جعلی اسرائیل در 76 سال گذشته اشغالگری و نسل‌کشی خود را به رسمیت شناخت. در جریان درگیری‌های سال 1948 که منجر به تأسیس این رژیم و اشغال بخش زیادی از فلسطین شد، بیش از 530 شهر و روستا در فلسطین با خاک یکسان شد، 15 هزار فلسطینی شهید شدند، ده‌ها فلسطینی به صورت دسته جمعی اعدام شدند و حدود 18 هزار نفر اقدام به مهاجرت کردند و در مجموع نیز 800 هزار یا حدود 70 درصد فلسطینى‌ها تحت رفتار وحشیگرانه صهیونیست‌ها آواره شدند.

اکنون نیز با وجود آنکه رژیم جنایتکار تلاش می‌کند سناریوی دیگری از روز نکبت را در نوار غزه پیاده کند اما وجود روحیه مقاومت در مردم فلسطین از یکسو و آشکار شدن آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در پس طوفان الاقصی و آگاهی جهان از ماهیت صهیونیست‌ها از سوی دیگر، نه تنها این خیال خام را به قهقرا برده که به اعتراف ناظران عبری با ایجاد مشکلات فزاینده برای اسرائیل، نشانه‌های زوال رژیم را رقم زده است.
 
توسعه مقاومت در تار و پود فلسطین
هر چند که رهاورد آن روز به مدد کشورهای غربی تاکنون، چیزی جز تجاوز و قتل و کودک‌کشی برای مردم فلسطین نبوده اما از آن سو نیز به موازات غصب و تجاوز صهیونیست‌ها از آن روز تاکنون، باور مقاومت نیز روز به روز قدرتمندتر و لزوم تشکیلات قوی برای مقابله مسلحانه علیه توطئه‌های رژیم برای مردم قوی‌تر شد. به معنایی متناسب با افزایش جنایات صهیونیست‌ها، اراده مبارزه با اشغالگران نیز بیشتر شده و زمینه تولد و تحکیم گروه‌های سازمان یافته مقاومت را فراهم کرده است.

درنهایت، طوفان الاقصی که نمونه تکامل یافته مبارزه مردم فلسطین بود با تغییر در موازنه قوا مسیری جدید را در معادلات سرزمین‌های اشغالی رقم زد که اکنون در آستانه 8 ماهه شدن  همچنان چالش جدی و غیرقابل حل جبهه غربی-عبری است. در حال حاضر گروه‌های مقاومت فلسطین بویژه جنبش حماس که باور آن در تار و پود مردم غزه درهم تنیده شده، همچنان ارتش صهیونیست‌ها را مورد هدف قرار داده و اثبات کرده‌اند نه تنها حذف شدنی نیستند که حتی در فردای بعد از جنگ نیز نمی‌توان آنها را منفک از چینش سیاسی در نوار غزه دانست.
 
طوفان الاقصی‌ها تنها چاره نکبت صهیونیستی
امروزه شناخت از منشور تهاجمی رژیم صهیونیستی و همچنین شکسته شدن ایده همزیستی تحت تفاهم سیاسی با رژیم بویژه بعد از طوفان الاقصی، این باور را به ظهور رسانده که هیچ راه حل سیاسی برای رفع بحران فلسطین وجود ندارد و ماحصل تمام پیشنهاد‌های سیاسی در طول سال‌های بعد روز نکبت به تقویت قوای رژیم و مشروعیت‌بخشی به اقدامات جنایتکارانه آن منتهی شده است.

هم اکنون نیز غرب با مشارکت برخی متحدان خود، تحت طرح دو کشوری در نظر دارد، زعامت نوار غزه پس از جنگ را به طور فرمالیته به برخی کشورهای عرب واگذار و در اصل مسیر اشغالگری را به رژیم صهیونیستی محول کند. طرحی کهنه که پیش از این برخی نهادهای فلسطینی با خوش‌خیالی در دام آن افتادند و اکنون  نیز جنایات بی‌دریغ و خونبار رژیم صهیونیستی خط بطلانی بر این ایده کشیده است.

در این سو اما گروه‌های مقاومت فلسطینی با بینشی عمیق نسبت به ماهیت شوم رژیم صهیونیستی، قوای رزمی و میدانی خود را ارتقا داده و بر اصل «مقاومت» به عنوان تنها راه چاره برای حل مسأله فلسطین تأکید دارند.

از آن مهم‌تر، شالوده استراتژی صهیونیست‌ها به سرزمین‌های فلسطین محدود نمی‌شود و تمام غرب آسیا و کشورهای مسلمان منطقه جزئی از اهداف شوم و متنوع آنها در بلندمدت است. شاید برخی جریان‌های مغرض بین‌المللی،‌ زیربنای مقابله با رژیم را در قالب‌های ایدئولوژیک تعریف می‌کنند اما رفتار صهیونیست‌ها بعد از طوفان الاقصی بخوبی این گزاره را باطل کرد و نشان داد که رژیم اشغالگر بدون محابا و بدون پایبندی به اصول اولیه انسانی برای پیاده‌سازی اهداف خود به هر اقدامی دست می‌زند.

به همین منظور بود که جبهه مقاومت منطقه بعد از طوفان الاقصی وارد میدان مبارزه علیه رژیم صهیونیستی شد که هم رژیم را تحت فشار خود قرار دهد و هم قدرت درونی و اتحاد خود را برای مقابله هرگونه خیال‌اندیشی فرامرزی صهیونیست‌ها در منطقه اثبات کند.

واکنش‌ها به یوم النکبه
هر ساله فلسطینیان در این روز برای اعلام انزجار از جنایات مدت‌دار رژیم صهیونیستی و لزوم نابودی آن برای آزادسازی سرزمین‌شان، راهپیمایی‌های اعتراضی برگزار می‌کنند. بر همین روال، هزاران فلسطینی ساکن اراضی اشغالی 1948 به مناسبت این روز در «راهپیمایی بازگشت» در روستاهای «هوشه» و «الکسایر» در شمال اراضی اشغالی شرکت کردند. همچنین روز گذشته کودکان فلسطینی در اردوگاه آوارگان الرشیدیه در جنوب لبنان برای گرامیداشت سالروز نکبت و اعلام همبستگی با غزه راهپیمایی کردند. در آن سو نیز صدها شهرک‌نشین صهیونیست در سالگرد اشغال فلسطین، وارد مسجدالاقصی شدند و با انجام مراسم تلمودی، پرچم رژیم صهیونیستی را در این مسجد به اهتزاز درآوردند. در مقابل، شیخ عکرمه صبری، رئیس هیأت عالی اسلامی در قدس خواهان بسیج عمومی فلسطینیان برای مقابله با اقدامات صهیونیست‌ها شد.

به مناسبت روز نکبت جو بایدن‌ رئیس جمهور امریکا، شریک جرم جنایات خونبار صهیونیست‌ها در نامه‌ای به رئیس رژیم صهیونیستی ضمن بیان افتخارآمیز بودن روابط پایدار امریکا با اسرائیل ابراز کرد: «به عنوان اولین کشوری که اسرائیل را در سال 1948 به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت، پیوندهای ما مبتنی بر ارزش‌های دموکراتیک مشترک، منافع مشترک و قرابت‌های فرهنگی است.» وی در ادامه نیز برای چندمین بار بعد از 7 اکتبر یادآور شد که تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل آهنین است. همچنین وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی «روز استقلال اسرائیل» را به سران رژیم صهیونیستی تبریک گفت و برای صهیونیست‌ها آرزوی بهترین‌ها را کرد. جمهوری اسلامی ایران نیز به مناسبت روز نکبت طی بیانه‌ای رژیم جعلی صهیونیستی را نماد بارز تروریسم سازمان یافته رسمی در جهان معرفی کرد که هر بار صفحه ننگین تازه‌ای بر دفتر قطور جنایات بین‌المللی خود می‌افزاید. در پاکستان نیز کاروانی از آمبولانس‌ها و کادر درمانی کراچی پاکستان با هدف همبستگی با مردم غزه و همچنین در اعتراض به حملات این رژیم به پرسنل پزشکی و امدادگران برگزار شد. به مناسبت این روز نیز تظاهرات گسترده‌ای در شهر نیویورک برگزار شد. امروز نیز که سالگرد روز نکبت است، حامیان فلسطین در بسیاری از کشورهای جهان بنا بر راه‌اندازی راهپیمایی‌هایی دارند.

منبع: ایران

انتهای پیام/

نظر شما