شناسهٔ خبر: 66677375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

پرداخت دیه؛ مجازات قتــل شوهر در دفاع از خود

زن جوانی که به اتهام قتل شوهرش در دادگاه محاکمه شده بود، در حالی به پرداخت دیه محکوم شد که قضات دادگاه ادعای وی مبنی بر دفاع مشروع را پذیرفتند.

صاحب‌خبر -
    شفاآنلاین> حوادث >زن جوان اردیبهشت‌‌ پارسال پس از قتل شوهرش در خانه‌شان واقع در پاکدشت سراسیمه از خانه بیرون دوید و از همسایه‌ها کمک خواست.
به گزارش  شفاآنلاین : وقتی مرد همسایه با پلیس تماس گرفت، دقایقی بعد تیم جنایی برای بررسی ماجرا به محل رفتند و با جسد خونین مرد 42 ساله‌ای روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به سینه‌اش کشته شده بود.
جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و همسرش تحت بازجویی قرار گرفت.زن جوان در حالی که به قتل شوهرش اعتراف ‌کرد، گفت: 4 سال قبل ازدواج کردیم. خیلی زود متوجه شدیم به درد یکدیگر نمی‌خوریم و مدام با هم اختلاف و درگیری داشتیم، با این حال خانواده‌هایمان اصرار داشتند اگر بچه‌دار شویم اختلافاتمان کم می‌شود. ما هم اشتباه کردیم و به توصیه بزرگ‌ترها بچه‌دار شدیم اما نه تنها اختلافاتمان کمتر نشد بلکه روز‌به‌روز مشکلاتمان بیشتر می‌شد. همسرم هر روز بداخلاق‌تر از قبل بود و همیشه با هم درگیر بودیم. او سر هر موضوعی مرا به باد کتک می‌گرفت.
وی درباره ماجرای قتل شوهرش گفت: صبح خواب بودم که با صدای فریاد و لگدهای همسرم بیدار شدم. می‌گفت بلند شو صبحانه آماده کن، بعد هم سر خرید پوشک و شیرخشک بچه دعوا کردیم و ناگهان به من گفت گوشی تلفنت را بده می‌خواهم ببینم داخلش چه داری، اما من مخالفت کردم و او هم مرا روی زمین انداخت و با دستانش گلویم را فشار داد. یک لحظه احساس کردم همه جا تیره و تار شده و نمی‌توانم نفس بکشم. در حالی که زیر فشار دستانش در حال جان دادن بودم و دستم را روی زمین می‌کشیدم، دستم به چاقویی خورد که داخل سفره بود و من نیز برای نجات جانم چاقو را برداشتم و ضربه‌ای به شوهرم زدم. وقتی ضربه به سینه‌اش خورد مرا رها کرد و خونین روی زمین افتاد. وحشت‌زده جیغ می‌کشیدم و با همان حال از خانه بیرون دویدم و از همسایه‌ها کمک خواستم تا او را به بیمارستان برسانند اما وقتی اورژانس به محل آمد شوهرم جان باخته بود. پزشکی قانونی علت مرگ را پارگی شریان‌های قلب و خونریزی شدید داخلی اعلام کرد.
بدین ترتیب با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و پس از آنکه پدر و مادر مقتول از طرف خود و نوه خردسالشان برای عروس خود درخواست قصاص کردند، زن جوان به دفاع از خود پرداخت و بار دیگر مدعی شد برای دفاع از جانش شوهرش را کشته است.
با پایان دفاعیات زن جوان، قضات وارد شور شدند و اظهارات وی مبنی بر دفاع مشروع را پذیرفته و او را به پرداخت دیه محکوم کردند.

نظر شما