شناسهٔ خبر: 66677262 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

یازده سالگی جهانی شدن (1)؛ 15 هزار و 434 دقیقه تلاش در 129 مسابقه

صاحب‌خبر -

تیم ملی والیبال ایران در مجموع 10 دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در 129 مسابقه به میدان رفته است و  15 هزار و 434 دقیقه با حریفان قدرتمند خود مبارزه کرده است.

 

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2024 آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشورهای بازمانده از این رقابت‌ها است که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات گروه مردان از یکم خرداد تا سوم تیرماه با حضور 16 تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و پنج دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد.

در آستانه یازده سالگی جهانی شدن والیبال ایران، طبق آمار و اطلاعات دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال؛ مردان والیبال ایران در مجموع 10 دوره حضور در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها 129 بار به میدان رفتند که در لیگ جهانی 57 مسابقه برگزار کردند و در لیگ ملت‌ها 72 بار مقابل حریفان جهانی صف‌آرایی کردند.

در مجموع 129 مسابقه ایران، ملی‌پوشان کشورمان 15 هزار و 434 دقیقه رقابت بسیار جدی با حریفان داشتند که میانگین مدت زمان هر مسابقه تیم ملی والیبال ایران به حدود 119 دقیقه می‌رسد.

این داده آماری برای 57 مسابقه ایران در پنج دوره لیگ جهانی 6 هزار 989 دقیقه و میانگین 122.61 دقیقه برای هر بازی است و در لیگ ملت‌ها مردان والیبال ایران در مجموع هشت هزار و 445 دقیقه با میانگین 117.29 دقیقه در هر بازی به دست می‌آید.

بهترین عملکرد تیم ملی والیبال ایران در 10 دوره حضور در این رقابت‌ها در سال 2014 رقم خورد که از مرحله گروهی به مرحله نهایی رسید و از این مرحله نیز به نیمه‌نهایی صعود کرد و نهایتا به عنوان چهارمی مسابقات دست یافت که هدایت تیم ملی ایران را اسلوبودان کواچ برعهده داشت.

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها 2024 در گروه مردان از یکم خرداد آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران از ساعت 3:30 دقیقه بامداد پنج‌شنبه سوم خرداد در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها به مصاف صربستان می‌رود.

ملی‌پوشان والیبال ایران که اردوی چند روزه خود را پیش از آغاز لیگ ملت‌ها در کمپ فدراسیون والیبال برزیل آغاز کردند، روز سه شنبه 25 اردیبهشت اولین تمرین توپی خود را در این کمپ برگزار کردند.

نظر شما