شناسهٔ خبر: 66677228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

براشوف میزبان پایدارترین ترمینال اتوبوسرانی رومانی

براشوف میزبان سبزترین پایانه اتوبوسرانی رومانی است که دارای ویژگی بام سبز، ایستگاه‌های شارژ سریع برای اتوبوس‌های الکترونیکی و سقف خورشیدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری براشوف جدیدترین، بزرگترین و سبزترین پایانه اتوبوسرانی رومانی را افتتاح کرد. این مرکز جدید قصد دارد نمونه برتری برای آینده مراکز حمل‌ونقل عمومی و طرحی پیشرو از ایده‌های جدید از نظر اجرا و ساخت باشد.

ترمینال اتوبوس براشوف دارای سکوهای مشخص برای ورود و خروج اتوبوس‌ها است و به عنوان مرکزی برای اتصال شهروندان به نقاط مختلف شهر از جمله ایستگاه‌های قطار و فرودگاه در نظر گرفته شده است.

سقف سالن ایستگاه اتوبوس به حالت بام سبز و متحرک طراحی شده است و با طراحی مهندسی به فضای سبز محیط ترمینال متصل شده است. در واقع فضای سبز یکی از ارکان اصلی این پروژه است تا علاوه بر فراهم آوردن پایداری، محیط دلپذیری را برای مسافران فراهم بیاورد.

سایبان این ساختمان یکی دیگر از ویژگی‌های دوستدار محیط زیست این سازه است زیرا با پنل‌های فتوولتائیک پوشانده شده است و به این ترتیب انرژی مورد نیاز ترمینال تا حدودی از این ساختار به دست می‌آید. در این ترمینال، ایستگاه‌های شارژی برای اتوبوس‌های برقی نیز در نظر گرفته شده است تا هرچه بیشتر، حمل‌ونقل شهر سبزتر شود.

علاوه بر این، ترمینال اتوبوس دارای فضای پارکینگ مناسب‌سازی شده برای معلولان است که کاملاً بر اساس استانداردهای روز طراحی شده است. این پروژه بخشی از استراتژی شهرداری برای تبدیل حمل‌ونقل عمومی به جایگزین اصلی برای جابه‌جایی شهری به جای خودروهای شخصی است.

نظر شما