شناسهٔ خبر: 66677203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در وبینار مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانوده سازمان بسیج اساتید کشور بررسی شد:

نقشه‌های استعمار در حوزه زن

وبینار آموزشی با موضوع « نقشه‌های استعمار در حوزه زن» به همت مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید و با ارائه حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی و با حضور محمدرضا ابن‌الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، معصومه مقیمی سرپرست مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست ضمن معرفی برخی تالیفات حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی بر ضرورت آشنایی استادان با مباحث تاریخی مرتبط با زنان به منظور تبیین و روشنگری در خصوص ظلم‌های استعمار به زنان تاکید کرد.

وی افزود: باید دانشجویان و نسل جوان را با سیاست‌های مزورانه و اهداف نظام سلطه و سرمایه‌داری غرب آشنا کرد و نقاب از چهره دروغین آنان با شعارهای پوشالی دفاع از حقوق زنان برداشت.

در ادامه این نشست محمدرضا ابن‌الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور به بیان دیدگاه‌هایی در زمینه مصادیق فمینیسم در ایران حاضر پرداخته و از اساتید بسیجی بانو خواست به احصاء مشکلات و نظام مسائل بانوان بومی استان خود پرداخته و پیشنهادات و راهکارهای خود را در این زمینه به سازمان بسیج اساتید ارائه دهند تا در قالب بسته‌های سیاستی به دستگاه‌های مربوط ارائه شود.

حجت‌الاسلام راجی نیز در این نشست پیشنهاد کرد برای مطالعه وسیع‌تر موضوع اساتید به دو کتاب وی از کتاب‌ «ناگفته‌های صورتی» و «گام تمدن‌ساز» مراجعه کنند.

وی در ادامه به تشریح تاریخچه‌ای در موضوع نقش استعمار در حوزه زنان پرداخته و خاطرنشان کرد: مرحله ظلم به زن تا انقلاب صنعتی ادامه داشت که بعد تغییر رویه در حضور زنان و بحث برابری جنسیتی و حضور در عرصه‌های تولید و کار مطرح شد.  در مرحله بعد به بهانه متمدن‌سازی و درخلال استعمار به بهانه نجات زنان از ظلم به کشورهایی همچون هندوستان، فلیپین، مصر و الجزایر حملاتی از سوی کشورهای استعماری صورت گرفت. که یکی از طولانی ترین این اقدامات استعماری توسط فرانسه بود که بیش از ۱۳۰ سال الجزایر را مستعمره خود کرد. بریتانیا نیز با چاپ کتاب و مذمت حجاب در رسانه‌ها موفق شد حجاب از سر زنان الجزایری برداشته و مراسم دسته جمعی حجاب سوزی راه بیندازد.

راجی افزود: بعد از انقلاب صنعتی استفاده ابزاری از زنان برای تبلیغ کالاها و متقاعدسازی آنان برای رونق بازار مصرف نقشه استعمار برای زنان بود. انقلاب جنسی از دیگر سیاست‌های استعمار بود تا به بهانه انحراف از فمینیسم شعار بدن من،  انتخاب من افزایش سقط جنین را پیش برد و بعد موسیقی‌های جاز وراک به کمک این انقلاب آمدند تا جایی که در کشورهایی مانند هلند و پرتقال مذهبی‌ترین شهرها به بی دین‌ترین شهرها تبدیل شدند.

وی عنوان کرد: پس از آن برای از بین بردن کشورهای مستقل اقتصادی بحث نجات زنان را مطرح کردند که حمله به عراق و تسلط برمنابع نفتی آن به بهانه تجاوز به زنان توسط کویت و بعد از۱۱ سپتامبر توسط آمریکابه بهانه ظلم صدام به زنان از جمله این موارد است. بلوک شرق و غرب هم به بهانه نابودی القاعده و نجات زنان به افغانستان حمله کردند. بنابراین زن همیشه ابزار استعمار بوده است.

راجی سپس گزارشی از افتخارات ایران در دنیا درکسب رتبه اول جهان در برابری حق تحصیل دختران و پسران، پیشرفت بانوان در عرصه پزشکی و علم و ثبت آمارهای جهانی در این موضوع اشاره کرده و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما درحوزه زن طلبکاریم از دنیا و باید مدل کرامت زن در ایران برای کل دنیا الگو باشد.

 


انتهای پیام/

نظر شما