شناسهٔ خبر: 66677173 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اعطای یارانه کاغذ به ناشران لازم است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نمایشگاه کتاب را یک پدیده فرهنگی موثر و چشمگیر در جامعه عنوان کرد و گفت: باید برای ناشران یارانه‌هایی درنظر گرفت که از نظر تامین کاغذ و دیگر موارد با مشکل مواجه نباشند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص نحوه تعیین بودجه رویدادهای فرهنگی کشور گفت: تامین اعتبار برای نمایشگاه کتاب، در زیرمجموعه ردیف بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد. به‌همین‌دلیل یک اعتبار کلی برای کل مجموعه این وزارتخانه در نظر گرفته می‌شود. اینکه یک رویداد ردیف بودجه مستقل داشته باشد یا به صورت فرعی و اصلی مورد بررسی قرار بگیرد چندان مهم نیست. موضوع اصلی این است که اعتبارات لازم برای حمایت از نمایشگاه فراهم شود تا در شان خود برگزار شود. 

وی افزود: وقتی ناشران تازه‌های نشر خود را عرضه می‌کنند و مردم فرهنگ‌دوست با عشق و علاقه در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، باید به‌طور همه‌جانبه مورد حمایت قرار بگیرد. همچنین باید برای ناشران یارانه‌هایی درنظر گرفت که از نظر تامین کاغذ و دیگر موارد با مشکل مواجه نباشند. 

میرتاج الدینی ادامه داد: هرقدر کتاب در سبد هزینه‌های خانوار جا باز کند و نسل جدید با کتاب مانوس باشند، این جامعه به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند. نمایشگاه کتاب علاقمندی به کتاب و کتابخوانی را بیشتر و جامعه را از غفلت و‌ جمود فکری خارج می‌کند. آشنایی با ایده‌های جدید و پویایی ذهن از دیگر فوایدی است که مطالعه کتاب به ارمغان می‌آورد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ویژگی برخی از کشورهای پیشرفته این است که بهترین کتاب‌های جهان را به سرعت ترجمه و منتشر می‌کنند و این به‌عنوان یک راهبرد فرهنگی و آموزشی در آن کشور تعریف می‌شود. 
 

انتهای پیام

نظر شما