شناسهٔ خبر: 66677147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سناتور آمریکایی: برای ضربه زدن به غزه باید از دو هزار بمب استفاده کرد

سناتور آمریکایی که خواهان حمله به غزه با بمب اتم شده بود، این بار خواستار بمباران این باریکه با دو هزار بمب شد.

صاحب‌خبر -

لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی گفت که استفاده از تسلیحات هسته‌ای در غزه ضروری نیست و می‌توان از ۲ هزار تن بمب‌های نابودگر استفاده کرد.

براساس گزارش المیادین، این سناتور آمریکایی سخنان جدید خود را در پاسخ به محکومیت شدید اظهارات قبلی او توسط ایران بیان کرده است. گراهام چندی پیش در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی NBC News گفت که رژیم صهیونیستی حق دارد نوار غزه را با استفاده از سلاح هسته‌ای با خاک یکسان کند تا به حملات نظامی پایان دهد، درست همان کاری که آمریکا با شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی در دهه ۱۹۴۰ در ژاپن کرد. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که درخواست سناتور آمریکایی برای حمله به غزه با بمب هسته‌ای یک موضوع وحشتناک و ناقض کلیه قوانین و هنجار‌های بین‌المللی و تصمیمات حقوق بشری است. 

کنعانی در پستی در پلتفرم ایکس افزود: اظهارات سناتور آمریکایی نشان دهنده میزان وحشیگری کسانی است که خواهان جنگ، نادیده گرفتن حقوق بشر و احترام به تصمیمات بین المللی هستند.

جنبش حماس همچنین درخواست سناتور آمریکایی برای بمباران نوار غزه با بمب اتمی را محکوم کرد و گفت که اظهارات تکان دهنده وی عمق انحطاط اخلاقی را نشان می‌دهد که او به آن رسیده است.

شایان ذکر است که وال استریت ژورنال تایید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ارسال سلاح‌های جدید به ارزش یک میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی موافقت خواهد کرد، این درحالی است که او پیش از این ادعا کرده بود در صورت حمله به رفح، ارسال سلاح به اسرائیل را تعلیق خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما