شناسهٔ خبر: 66677100 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

از صبح پنجشنبه

آغاز رقابت دانشجویان در جشنواره قرآنی وزارت علوم

مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم از صبح پنجشنبه 27 اردیبهشت‌ماه به میزبانی دانشگاه کرستان آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

آغاز رقابت دانشجویان در جشنواره قرآنی وزارت علوم

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی سی و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در بخش‌های آوایی طی روزهای 27 و 28 اردیبهشت‌ماه و به میزبانی دانشگاه کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی معاونت فرهنگی وزارت علوم، پذیرش راه‌یافتگان به مرحله نهایی این جشنواره از بعدازظهر امروز 26 اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد. 

در این مرحله شرکت‌کنندگان بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی، مداحی، اذان(بخش آقایان)، تواشیح(بخش آقایان) حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم در دو گروه بانوان و آقایان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. 

در این رشته‌ها مجموعاً 171 شرکت‌کننده و پنج گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. 

همچنین آزمون نهایی بخش کتبی این جشنواره نیز صبح پنجشنبه 27 اردیبهشت‌ماه در رشته‌های پرسمان معارفی، تفسیر و ترجمه قرآن کریم، احکام، نماز، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، سیره معصومین، سبک زندگی ایرانی اسلامی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین، حفظ فرازهای نهج‌البلاغه و حفظ فرازهای صحیفه سجادیه با حضور 132 نفر برگزار می‌شود.

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم مراسم افتتاحیه رسمی ندارد و بلافاصله از صبح پنجشنبه رقابت‌ها آغاز می‌شود و تا پایان روز جمعه 28 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. 

مراسم اختتامیه این جشنواره نیز شامگاه جمعه 28 اردیبهشت با حضور مدیران فرهنگی وزارت علوم و مقامات استانی و به منظور تجلیل از برگزیدگان بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآفرینی قرآنی برگزار می‌شود.

رقابت در بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری در یک مرحله و به صورت ارسال اثر بوده است، آثار ارسالی شرکت‌کنندگان در این بخش‌ها پیش از این و از طریق داوری آثار ارسال شده و در دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفته و نفرات برتر رشته‌های مختلف برای تجلیل در مراسم اختتامه معرفی شده‌اند. 

یادآور می‌شود، نفرات برتر رشته‌های مختلف این جشنواره به سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که تابستان امسال به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، راه خواهند یافت. 

در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور دانشجویان برگزیده جشنواره‌های داخلی وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم و معارف قرآنی، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای حضور دارند.    

انتهای پیام

نظر شما