شناسهٔ خبر: 66677050 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد؛

اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبار خرید از نمایشگاه برای تجهیز کتابخانه‌ها

رئیس نمایشگاه کتاب، درباره بودجه خرید کتابخانه‌ای از محل اعتبارات نمایشگاه کتاب تهران گفت: امسال ۴۰۰ کتابخانه با تسهیلات ۸ میلیارد تومانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار دستگاه‌ها ادارات و دانشگاه قرار داده تا خرید کتابخانه ای داشتند.

صاحب‌خبر -

یاسر احمدوند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره واگذاری ۲۰۰ خودرو سیار به ناوگان کتابخانه‌های سیار کشور، اظهار کرد: در جلسه کاغذ و نشر به ریاست دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهو ر، مصوب شد این درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با فوریت و جدیت پیگیری شود. براساس مصوبه، وزارت صمت مامور شد نیاز کتابخانه‌های سیار را برطرف کند.

وی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور نیز به تازگی تماس تلفنی را با وزیر صمت داشتند و بر این موضوع تاکید شد، عنوان کرد: ان‌شالله با رفع موانع باقی مانده، به‌زودی نخستین مجموعه از خودروهای سیار در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار بگیرد.


رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران درباره ارائه تسهیلات برای تکمیل ۳۱۵ پروژه کتابخانه عمومی نیمه‌تمام، گفت: در جلسه کارگروه قرار شد از محل اعتبار سفرهای استانی کتابخاته‌های نیمه‌تمام استان‌ها در اولویت تکمیل قرار بگیرند.دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیگیر این موضوع هستند، تا پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخاته‌ای که پیشرفت خوبی دارند، به بهره‌برداری برسد.


این عضو هئیت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش خریدهای کتابخانه‌ای از ناشران در طول سال‌های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد شاد اسلامی برای افزایش این نوع خریدها به‌خصوص در ایام نمایشگاه کتاب چه تمهیداتی دارد؟ عنوان کرد: در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۴۰۰ کتابخانه، نه کتابخانه عمومی، با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول خرید هستند.

احمدوند افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب، دانشگاه‌ها و ادارت مختلف، تقاضای خرید کتابخانه‌ای از نمایشگاه کتاب تهران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشتند. در این تعامل بخشی از مبلغ را خود دستگاه‌ها تامین کردند و بخشی دیگر را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب تسهیلات ارائه کرده است؛ بنابراین خرید کتابخانه‌ای اتفاق افتاده است اما به دلیل انتقال این خریدها به بخش مجازی حضورشان در بخش حضوری نمایشگاه کتاب دیده نمی‌شود.

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه امسال اعلام کردیم که می‌توانیم میزبان هزار مدرسه در نمایشگاه کتاب تهران باشیم، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد به دلیل تلاقی با فصل امتحانات دانش‌آموزان نمی‌تواند این تعامل را انجام دهد.

احمدوند در پاسخ به این پرسش که چه مبلغی را امسال از بودجه نمایشگاه کتاب تهران برای به‌روزرسانی کتابخانه‌های کشور و خرید منابع پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تابه حال بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای به‌روزرسانی و خریدهای کتابخانه‌ای به غیر از کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته است. بیش از ۴۰ میلیارد تومان آورده دستگاها برای این خریدهای کتابخانه‌ای بود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حدود ۸ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه ارائه داده است.

نظر شما