شناسهٔ خبر: 66676252 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

شکایت کاربران علیه فیلتر شدن تیک تاک در امریکا

گروهی از خالقان محتوا در تیک تاک شکایتی در دادگاه فدرال آمریکا ثبت کردند تا قانون امضا شده توسط رییس جمهور آمریکا برای وادار کردن این پلتفرم به فروش کسب و کارش یا قبول ممنوعیت را مسدود کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به نقل از رویترز، آنها معتقدند این قانون تاثیر عمیقی روی زندگی آمریکایی ها می گذارد.

یکی از کاربران تیک تاک شاکی این پرونده کهنه سرباز نیروی دریایی است که محصولات مزرعه اش در تگزاس را می فروشد، یکی دیگر زنی اهل ایالت تنسی است که بیسکوییت می فروشد و درباره والدگری صحبت می کند، یک مربی کالج در داکوتای شمالی نیز ویدئوهای ورزشی می سازد، یک هنرمند اهل می سی سی پی و یک فارغ التحصیل کالج در کارولینای شمالی و حافظ حقوق قربانیان تجاوز جنسی نیز برخی دیگر از شاکیان هستند.

در بخشی از شکایت نامه آمده است: هرچند شاکیان به نقاط مختلف تعلق دارند، مشاغل مختلف و دیدگاه های سیاسی متفاوتی دارند اما معتقدند تیک تاک ابزاری خارق العاده و غیرقابل جایگزین برای ابراز وجود و ایجاد یک اجتماع برایشان فراهم می کند.

این درحالی است که کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. سخنگوی وزارت دفاع نیز اعلام کرد قانون تیک تاک نگرانی های امنیت ملی حیاتی را به شیوه ای متناسب و با توجه به بند پنجم قانون اساسی آمریکا و دیگر محدودیت های حقوقی برطرف می کند. ما مشتاق دفاع از این قانون در دادگاه هستیم.

خالقان محتوا در سال ۲۰۲۰ میلادی شکایتی مشابه نمونه فعلی ثبت کردند تا تلاش های دولت قبل برای مسدود سازی اپ را مسدود کنند.

هفته گذشته تیک تاک و بایت دنس(شرکت مادر آن) شکایتی مشابه ثبت و اعلام کردند قانون مذکور در چند زمینه ناقض قانون اساسی آمریکا است.

جوبایدن رییس جمهور آمریکا در ۲۴ آوریل به بایت دنس مهلت داد تا ۱۹ ژانویه تیک تاک را بفروشد یا با ممنوعیت روبرو خواهد شد. کاخ سفید اعلام کرده بود خواهان پایان یافتن مالکیت چین بر اپ به دلیل نگرانی های امنیتی است و نه ممنوعیت تیک تاک. این قانون به فروشگاه های اپلیکیشن مانند اپ استور اپل و گوگل پلی متعلق به گوگل اجازه نمی دهد تیک تاک را پس از مهلت تعیین شده ارائه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما