شناسهٔ خبر: 66676231 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نحوه خرید بیت کوین با مسترکارت (MasterCard)

مسترکارت (MasterCard)، یکی از بزرگترین شبکه‌های پرداخت در سطح دنیاست که سال‌هاست توسط پلتفرم‌ها و فروشگاه‌های معتبر سراسر جهان پشتیبانی می‌شود مسترکارت (MasterCard)، یکی از بزرگترین شبکه‌های پرداخت در سطح دنیاست که سال‌هاست توسط پلتفرم‌ها و فروشگاه‌های معتبر سراسر جهان پشتیبانی می‌شود

صاحب‌خبر -

 طی سال‌های اخیر، با توسعه خدمات این شرکت به حوزه ارزهای دیجیتال و همکاری آن با پلتفرم‌های ارائه‌دهنده و صرافی‌های ارز دیجیتال این امکان برای دارندگان کارت‌های اعتباری فراهم شده است تا در کسری از ثانیه خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال انجام داده یا دارایی‌های مجازی خود را به ارز فیات تبدیل کنند. اگر شما هم دنبال نحوه خرید بیت کوین با مسترکارت – یا هر ارز دیجیتال دیگری – هستید، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در بخش‌های بعدی، پس از مروری کوتاه بر مسترکارت و کاربردهای آن در دنیای ارزهای دیجیتال، امکان و نحوه دسترسی کاربران ایرانی به این کارت‌های اعتباری را بررسی کرده و سپس سراغ آموزش نحوه خرید بیت کوین با مسترکارت خواهیم رفت.

مروری کوتاه بر مسترکارت (MasterCard)

مسترکارت (MasterCard)، یک شرکت چندملیتی ارائه‌دهنده خدمات مالی بزرگ در سطح دنیاست که ۳نوامبر۱۹۶۶ (۱۳آبان۱۳۷۵) راه‌اندازی شده‌است. این شرکت، سال‌هاست که یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت در سطح بین‌المللی است و با اغلب پلتفرم‌های فروش یا پرداخت معتبر همکاری دارد.

با پیشرفت فناوری و توسعه قابل‌توجه بازار ارزهای دیجیتال، چند سالی‌ است که برای خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال نیز استفاده از مسترکارت رواج پیدا کرده‌است. شما به‌راحتی می‌توانید در صورت دسترسی به این کارت اعتباری، ارزهای دیجیتال را در صرافی‌های مختلف خریداری کرده یا در کسری از ثانیه دارایی‌های مجازی خود را به ارز فیات تبدیل کنید.

 

مزیت‌های خرید بیت ‌کوین با مسترکارت

مزیت‌های خرید‌ بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با مسترکارت عبارتند از:

  • دسترسی آسان و سرعت بالا

مسترکارت به شما امکان آن را می‌دهد تا در صرافی‌های پذیرنده بدون هیچ مشکلی خرید‌و‌فروش انجام دهید. بسیاری از صرافی‌های بزرگ و معتبر دنیا مثل بایننس (Binance) از کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کنند و فرایند خرید‌و‌فروش ارز در آن‌ها هم بسیار سریع و ساده است.

  • امنیت بالا

استفاده از کارت‌های اعتباری، از کلاهبرداری و سوءاستفاده‌های مشابه جلوگیری می‌کند. کافی است صرافی مورد نظر را درست انتخاب کرده و از یک مرجع قابل اعتماد کارت اعتباری خود را تهیه کنید تا خیال‌تان از بابت امنیت تراکنش‌ها و دارایی‌ها راحت باشد.

  • پشتیبانی

مسترکارت سعی دارد طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را وارد پلتفرم مبادلاتی خود کند و در عین حال، صرافی‌های میزبان مسترکارت نیز روز‌به‌روز در حال افزایش هستند و در این لحظه، اغلب صرافی‌های رمزارز بزرگ دنیا از آن پشتیبانی می‌کنند.

معایب خرید بیت کوین با مسترکارت

معایب احتمالی خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال با مسترکارت به شرح زیر هستند:

  • کارمزدهای بالاتر

این احتمال وجود دارد که برای خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال یا بیت کوین با مسترکارت مجبور به پرداخت کارمزدهای بالاتری شوید. این کارمزد هم می‌تواند هنگام خرید بیت کوین در صرافی میزبان به شما اعمال شود، هم می‌تواند مربوط به خرید‌و‌فروش خارج از ایالات متحده آمریکا باشد که معمولاً در مورد مسترکارت چیزی حدود ۳درصد از کل مبلغ معامله است.

  • محددیت‌های احتمالی

خرید بیت کوین با مسترکارت ممکن است محدودیت و سقف روزانه داشته باشد. در عین حال، باید به نحوه امتیازدهی کارت اعتباری خود هم توجه داشته باشید چرا‌که ممکن است برخی و تراکنش‌ها، از نظر امتیازدهی دردسرساز شوند. در عین حال، در صورتی که به‌عنوان یک کاربر ایرانی قصد خرید بیت کوین با مسترکارت را داشته باشید، ممکن است نیاز به پیش‌پرداخت هم داشته باشید. هزینه پیش‌پرداخت می‌تواند بسته به سرویس انتخابی متغیر باشد.

  • دسترسی به مسترکارت در ایران

تحریم‌های بین‌المللی و فراهم‌نبودن امکات تهیه مستقیم کارت‌های اعتباری، مهم‌ترین چالش کاربران برای خرید بیت کوین با مسترکارت در ایران است. بااین‌حال، یک‌سری میان‌برها برای دورزدن این محدودیت‌ها وجود دارد! پس ایرانی‌ها هم می‌توانند به مسترکارت دسترسی داشته باشند.

آیا دسترسی به مسترکارت برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

بله! با وجود این‌که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی دسترسی به مسترکارت از طریق خودِ شرکت آن مقدور نیست، اما شما دو راه برای گرفتن این کارت اعتباری دارید:

  • تغییر موقعیت مکانی به یکی از کشورهای همسایه
  • دریافت مسترکارت از طریق شرکت‌های واسطه در ایران

روش اول که مشخص است چیست؛ اما در مورد روش دوم، شرکت‌های مختلفی در حال حاضر آماده ارائه خدمات هستند که می‌توانید با تحویل مدارک مورد نیاز اعم از پاسپورت، مدارک هویتی و بانکی و عکس، از آن‌ها مسترکارت دریافت کنید.

نحوه خرید بیت کوین با مسترکارت

در صورتی که به مسترکارت دسترسی داشته باشد، خیلی ساده و سریع قادر به خرید بیت کوین از صرافی‌های معتبر رمز‌ارزی خواهید بود. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که یک صرافی پذیرنده مسترکارت انتخاب کنید که به کاربران ایرانی نیز ارائه خدمات دارد، ضمن آنکه دقت کنید با آی‌پی (IP) ایران خرید‌و‌فروش خود را انجام ندهید.

آیا دسترسی به مسترکارت برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

مراحلی که برای خرید بیت کوین با مسترکارت طی می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • ثبت‌نام در صرافی و ایجاد حساب کاربری
  • تکمیل فرایندهای احراز هویت (در صورتی که احراز هویت اجباری باشد)
  • مراجعه به بخش خرید ارز دیجیتال و انتخاب بیت کوین به‌عنوان ارز مورد نظر
  • انجام تراکنش، تعیین مبلغ مورد نظر و انتقال به مرحله پرداخت
  • وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری مسترکارت و نهایی کردن تراکنش

پس از تأیید تراکنش، خرید انجام شده و بیت کوین‌های مورد نظر به کیف پول اختصاصی شما در صرافی واریز می‌شوند. البته که می‌توانید بیت‌ کوین‌ها را در همین صرافی نگه داشته یا برای حفظ امنیت بیشتر به کیف پول شخصی خود انتقال دهید.

نکات مهم در‌خصوص خرید بیت کوین با مسترکارت

توجه به چند نکته در خصوص خرید بیت کوین با مسترکارت می‌تواند شما را از بسیاری ریسک‌ها نجات دهد:

  • هنگام انجام تراکنش‌های خود از ابزارهای تغییر ای‌پی (IP) استفاده کنید تا مستر‌کارت شما غیر‌فعال نشود
  • هزینه‌ها، مراحل و زمان دریافت مسترکارت از شرکت‌های واسطه مختلف می‌تواند متفاوت باشد و باید در این خصوص تحقیق کرده و سپس اقدام کنید (مراقب کلاهبرداری‌ها هم باشید)
  • در انتخاب صرافی بسیار دقت کنید. صرافی را انتخاب کنید که امنیت بالایی دارد، معتبر است، احراز هویت دو‌عاملی و سایر ویژگی‌های امنیتی را پشتیبانی می‌کند و در کل قابل‌اعتماد است
  • سعی کنید برای حفظ امنیت بیت کوین‌های خریداری‌شده، آن‌ها را به یک کیف پول امن – خصوصاً کیف پول سخت‌افزاری – انتقال دهید

جمع‌بندی

مسترکارت (MasterCard) یکی از بزرگترین شبکه‌های پرداخت در سطح دنیاست که سال‌هاست توسط پلتفرم‌ها و فروشگاه‌های معتبر سراسر جهان پشتیبانی می‌شود.

با پیشرفت فناوری و توسعه بازار ارزهای دیجیتال، چند سالی است که برای خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال هم استفاده از مسترکارت رواج پیدا کرده‌است. شما به‌راحتی می‌توانید در صورت دسترسی به این کارت اعتباری، ارزهای دیجیتال را در صرافی‌های مختلف خریداری کرده یا در کسری از ثانیه دارایی‌های مجازی خود را به ارز فیات تبدیل کنید.

کاربران ایرانی نیز با وجود دسترسی نداشتن به مسترکارت به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، با کمک تغییر موقعیت مکانی یا از طریق شرکت‌های واسطه می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند. این کارت‌‌ها در کنار مزیت‌هایی که دارند، یک‌سری معایب احتمالی هم خواهند داشت که در متن مقاله به آن‌ها اشاره شده است.

نحوه خرید بیت کوین با مسترکارت – یا سایر ارزهای دیجیتال – را نیز می‌توانید در کنار نکات مهم آن در متن مقاله مطالعه کنید.

این محتواحاوی تبلیغات میباشد

نظر شما