شناسهٔ خبر: 66676034 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دو پیشنهاد سینمایی وزیر ارشاد به سازمان همکاری‌های شانگهای

بیست و یکمین اجلاس وزرای فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای که صبح امروز ۲۶ اردیبهشت به صورت برخط در سالن تشریفات نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

دو پیشنهاد سینمایی وزیر ارشاد به سازمان همکاری‌های شانگهای
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی گفت: امروز همگی ما در حالی کنار هم جمع شده‌ایم که دنیا با چالش‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... دست و پنجه نرم می‌کند و چالش‌های انسانی یکی از بارزترین و مهمترین آنهاست. تلاش غرب و مجموعه تمدن غرب این است که افزون بر اقتصاد و سیاست، بر فرهنگ و تمدن مردمان غیر غربی تسلط یابد. تلاش بر این است تا هرچه بیشتر نسل جوان را از فرهنگ و تمدن خود بیگانه ساخته و تنها راه رسیدن به فرهنگ و تمدن را تمسک به جلوه‌ها و مظاهر فرهنگ غربی جلوه دهند.

اسماعیلی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با سابقه تمدنی و تاریخی چند هزارساله و به عنوان کشوری با رسالت فرهنگی، آماده همکاری‌های فرهنگی و هنری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و همچنین در قالب دو جانبه است. بدون تردید هر کدام از کشور‌ها نقش یک قطعه تکمیلی را در پازل و سیمای عظیم فرهنگی جهان دارد. هر کدام از ما نمایندگان کشور‌های با فرهنگ و تاریخ و عظمت باشکوه هستیم و امیدواریم با همدلی و هم افزایی کشور‌های عضو بتوانیم محرومیت و مظلومیت فرهنگ و هنر را از سیمای سازمان بزداییم.

وی افزود: به جاست در ابتدا قدرت خود را بشناسیم و پس از آن دنیا را متوجه عظمت خود کنیم. امروز با کمال تاسف قدرت غالب رسانه در دست افرادی است که برای حفظ منافع خود از هیچگونه تبلیغ دروغ امتناع نمی‌کنند. مستحضرید که اغلب شبکه‌های ماهواره‌ای به ترویج فساد و تباهی و تخریب اخلاق پاک انسانی همت گذاشته‌اند.

اسماعیلی تاکید کرد: در پایان مباحث خود دو پیشنهاد عملی از طرف جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری تقدیم می‌کنم. پیشنهاد اول، برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم سازمان همکاری شانگهای در تهران و دوم پیشنهاد تشکیل اتحادیه فیلم سازمان همکاری‌های شانگهای، چراکه فیلم و ابزار هنر در رساندن پیام‌ها موثر است.

نظر شما