شناسهٔ خبر: 66676004 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرمانده پیشین پلیس راهور تهران مطرح کرد:

مصلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مناسبترین مکان موجود است

سردار محمدرضا مهماندار گفت: مجموعه شهر آفتاب از نظر حمل و نقل عمومی جاذبه چندانی برای عموم مردم ندارد و در حال حاضر مصلی مناسبترین مکان موجود برای برگزاری این رویداد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا سردار محمدرضا مهماندار فرمانده پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد: مجموعه شهر آفتاب از نظر حمل و نقل عمومی جاذبه چندانی برای عموم مردم ندارد، اما مصلی امام خمینی(ره) نیز در موقعیت خاصی قرار گرفته است؛ این مکان در حاشیه اتوبان‌های شهید مدرس، همت و رسالت قرار دارد و این بزرگراه‌ها شریان‌های اصلی شهر هستند و بی‌تاثیر از برگزاری نمایشگاه کتاب نخواهند بود اما در هر صورت مردم دسترسی راحت‌تری به نمایشگاه کتاب خواهند داشت.

وی ادامه داد: طبیعی‌ است که مصلی امام خمینی(ره) نسبت به نمایشگاه شهر آفتاب برای تردد مردم و استفاده از فضای نمایشگاه کتاب بسیار مناسب‌تر است و موقعیت بهتری دارد. نکته مهم برگزاری نمایشگاه در مصلی مدیریت درست حمل و نقل مراجعین است که می‌توان با اطلاع‌رسانی خوب و کار فرهنگی مردم را به استفاده از مترو و اتوبوس برای تردد تشویق کرد. اگر مردم با خودروی شخصی کمتری به نمايشگاه بیایند و پلیس هم با حضور موثر خود به کنترل ترافیک اطراف مصلی، نمایشگاه به خوبی برگزار می‌شود.

سردار مهماندار که در دوران فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ترافیک اطراف مصلی در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب را مدیریت کرده است، بیان کرد: تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب با وجود برخی مخالفت‌ها در مصلی امام خمینی(ره) را از نظر کنترل ترافیک در دوره کاری‌ام دارم و الحمدلله با پشتیبانی خوبی که در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو اتفاق افتاد و همچنین با اطلاع‌رسانی مناسبی که برای استفاده هرچه بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی انجام شد و سرویس‌های ویژه‌ای که از نقاط مختلف شهر و میادین مهم برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب در نظر گرفتند، مشکل خاص ترافیکی به وجود نیامد و یا اینکه مشکلات به حداقل ممکن رسید.

فرمانده پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نقش اطلاع‌رسانی و تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اگر در حوزه فرهنگسازی به طور جدی فعالیت شود و شهروندان کمتر با خودروی شخصی به نمایشگاه کتاب بیایند و خدمات خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی به شهروندان ارائه شود، به نظرم برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی(ره) مشکل خاصی را برای ترافیک تهران ایجاد نمی‌کند و این امکان وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما