شناسهٔ خبر: 66675578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اردیبهشت فریدن تماشایی است

لاله‌های واژگون دره بید تکه‌ای از بهشت خدا بر زمین

دشت لاله‌های واژگون‌روستای دره‌بید فریدن هرساله در فصل بهار پذیرای طبیعت دوستان و گردشگران از گوشه وکنار کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدن گفت: ۵۳ هزار هکتار از ۹۳ هزار هکتاری مساحت این شهرستان را پوشش‌های مرتعی تشکیل می‌دهد که یکی از طرح‌های اجرا شده ویژه مراتع این شهرستان، مدیریت چرای دامداران است که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
داودصالحی بااشاره به پوشش ۷۵ هکتاری لاله‌های واژگون به عنوان گونه کمیاب و زیبا در مراتع روستای دره‌بید افزود: مراتع روستای دره‌بید یکی از بهترین مراتع شهرستان و متنوع از پوشش‌های گیاهی، دارویی، صنعتی و مرتعی که تاکنون ۳۵۰ گونه گیاهی در فریدن شناسایی شده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11115051"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4234731/11115051?width=600&height=350"></script></div>


سیدخدابنده پیمان کارشناس آموزش و ترویج منابع طبیعی فریدن نیز گفت: از مهم‌ترین اهداف طرح کنترل کوچ و چرای دامداران می‌توان به کامل شدن رشد رویشی گیاهان مرتعی برای رسیدن به مرحله بذردهی و تخم ریزی اشاره کرد. این طرح به بازسازی و زادآوری گونه‌های گیاهی و حفظ سرمایه‌های طبیعی برای آینده کمک می‌کند.
دشت لاله‌های واژگون روستای دره‌بید فریدن هرساله در فصل بهار پذیرای گردشگران و طبیعت دوستان است.

لاله‌های واژگون دره بید تکه‌ای از بهشت خدا بر زمین لاله‌های واژگون دره بید تکه‌ای از بهشت خدا بر زمین لاله‌های واژگون دره بید تکه‌ای از بهشت خدا بر زمین لاله‌های واژگون دره بید تکه‌ای از بهشت خدا بر زمین لاله‌های واژگون دره بید تکه‌ای از بهشت خدا بر زمین لاله‌های واژگون دره بید تکه‌ای از بهشت خدا بر زمین لاله‌های واژگون دره بید تکه‌ای از بهشت خدا بر زمین

نظر شما