شناسهٔ خبر: 66675496 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

انتخابات کانون‌های دانشگاهی به‌ زودی برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه گفت: انتخابات کانون‌ها به‌ زودی انجام می‌شود، همچنین بر اساس درخواست دانشجویان و مدیر فرهنگی دانشگاه، ۴ کانون جدید به کانون‌های دانشگاه اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا رهایی با اشاره به شروع ایام کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) و خاتمه آن با ولادت حضرت امام رضا (ع)، اظهار داشت: این ایام قدری ما را به یاد مقام دختران می‌اندازد و مهمتر از آن از موقعیت و ویژگی های شخصیتی این دو معصوم چه الگوهایی بگیریم.

وی ادامه‌ داد: بیش از ۴ دهه بعد از انقلاب اسلامی، دختران و زنان مسلمان ایرانی در صحنه های مختلف اجتماعی، مدیریتی و تخصصی خوب درخشیدند. در آزمون سراسری اخیرا، حدود ۶۵ درصد داوطلبان شامل دختران و ۳۵ درصد پسران بودند. اینکه دختران ما در این حد به امر تحصیل و تعلیم و تعلم اهمیت می دهند و علاقه مند به رشد علمی خود هستند باعث خوشبختی است. این موفقیت ها روز افزون است و در آینده نیز این موفقیت ها بیشتر خواهد شد.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: سعی داریم بستری فراهم شود که همه دانشجویان بتوانند علاوه بر فعالیت های تحصیلی، در فعالیت های فرهنگی در قالب تشکل ها و کانون های فرهنگی و هنری و فکرهای خود را بروز دهند. قطعا این فعالیت‌ها در فضای اجتماعی نقش مهمی در شکل گیری دانشجویان دارد.

توسعه فعالیت‌های فرهنگی
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص توسعه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه گفت: در کنار فعالیت‌های درسی باید فعالیت های فرهنگی توسعه یابد؛ زیرا این امر موجب نشاط در جوانان از طریق فعالیت‌های فرهنگی می شود. این نشاط موجب اثرگذاری مثبت در فعالیت‌های علمی آنها خواهد بود.

وی شکل دادن شخصیت جوانان را از دیگر آثار مثبت فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان نام برد و گفت: دانشگاه هم از جنبه توسعه فعالیت های تشکل‌ها و هم توسعه فعالیت کانون‌های دانشگاه اهتمام ویژه دارد به گونه ای که بنا بر پیگیری دانشجویان و مدیرکل فرهنگی دانشگاه دریک ماه گذشته، ۴ کانون جدید به کانون های دانشگاه اضافه خواهد شد.

رهایی با بیان اینکه تعدد کانون‌ها می‌تواند ما را در پاسخگویی به سلایق بیشتر دانشجویان کمک کند اظهار داشت: از این رو در زمینه کانون ها و تشکل‌ها این تاکید و اهتمام وجود دارد. همچنین در زمینه شورای صنفی نیز، این شوراها کارکرد خاص خود را دارند و ممکن است با فعالیت کانون‌ها هم سنخ نباشد. زیرا در شوراها، موضوعات صنفی و رفاهی دانشجویان مانند خوابگاه‌ها و مواد غذایی مطرح است. دانشجویان می توانند نظارت خوبی بر مسائل صنفی داشته باشند. ما هم سعی می کنیم که اگر نقصی وجود دارد، برطرف کنیم.

وی از برگزاری جلسه ای با تشکل ها در روزهای آینده خبر داد و گفت: انتخابات کانون ها نیز به زودی انجام می شود و گروه های جدید وارد می شوند. برگزاری این جلسات با این هدف است که اگر گروه ها نظری داشته باشند، ارائه دهند و ما نیز تلاش می کنیم روندی برای انجام درخواست‌ها و بهبود شرایط فرهنگی و صنفی اتخاذ کنیم.

نظر شما