شناسهٔ خبر: 66675157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیغامی: تاسیس دفتر منطقه‌ای TEMP در جزیره جهانی قشم موجب تسهیل روابط تجاری با دنیا می شود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: موقعیت مهم و استراتژیک جزیره جهانی قشم در حوزه اقتصاد دریاپایه، این منطقه را به پل ارتباطی ایران با کشورهای عضو پیمان اقتصادی شانگهای تبدیل کرده است و تاسیس دفتر منطقه‌ای TEMP در جزیره جهانی قشم موجب تسهیل روابط تجاری شرکت ها با بازار های جهانی می شود. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: موقعیت مهم و استراتژیک جزیره جهانی قشم در حوزه اقتصاد دریاپایه، این منطقه را به پل ارتباطی ایران با کشورهای عضو پیمان اقتصادی شانگهای تبدیل کرده است و تاسیس دفتر منطقه‌ای TEMP در جزیره جهانی قشم موجب تسهیل روابط تجاری شرکت ها با بازار های جهانی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، عادل پیغامی در آیین افتتاح نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران که با حضور 12 سفیر از کشورهای خارجی در سالن هتل سورینت قشم برگزار شد، اظهار داشت: تاسیس دفتر منطقه‌ای TEMP در جزیره جهانی قشم موجب تسهیل ورود فعالان اقتصادی و تولید کنندگان ایرانی به بازار کشورهای عضو و همکاری با شرکت‌ها و سرمایه گذاران کشورهای عضو شانگهای می‌شود. 

وی با اعلام اینکه تمامی کسب و کارهای اقتصاد دریاپایه از گردشگری دریایی، آبزی‌پروری، صنایع کشتی‌سازی و غیره در جزیره قشم وجود دارد، افزود: انتخاب قشم برای برپایی این رویداد بین‌المللی نشان از موقعیت و جایگاه این جزیره در حوزه اقتصاد جهانی دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سند توسعه دریایی کشور که چند سال متوقف مانده بود به دستور رئیس جمهوری در حال نگارش است و آنچه که ما در قالب فرهنگ دریاپایه به آن نیازمندیم در جزیره قشم به وفور دیده می‌شود و این فرهنگ در بطن جامعه محلی زنده است، به طوری که مردمان این دیار از گذشته‌های دور با قدمت بیش از هزار سال با کشورهای آفریقایی، هند، چین و اسکاندیناوی در حوزه اقتصادی ارتباط داشته‌اند.

او تصریح کرد: صنعت لنج سازی در قشم قدمت دیرینه‌ای دارد و ما میراث‌دار فناوری و دانش بومی این صنعت هستیم و هم اینک بیش از ۱۲ تولیدکننده لنج در این جزیره فعالیت دارند و تقاضاهای جدیدی هم برای ادامه این صنعت دریافت کرده‌ایم.

پیغامی گفت: همتایابی میان فعالان اقتصادی قبل از این رویداد تا حدی رقم خورده بود و تفاهم‌نامه‌هایی هم ایجاد شده است اما انتظار داریم شرکت‌هایی که در این همایش مهم حضور دارند از این فرصت بهترین بهره را برای توسعه کسب و کارهای اقتصاد دریا محور نصیب خود کنند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی بین‌المللی 12 کشور خارجی به همراه سفیران کشورشان در این همایش حضور دارند، تصریح کرد: پیمان شانگهای یک لایه B2B (business to business) دارد و پلتفرم TEMP که بین منطقه آزاد قشم و شاخه عملیاتی سازمان پیمان شانگهای انجام شده، اساسا برای ارتباط B2B ساخته شده است.

شایان ذکر است؛ با پایان یافتن نخستین روز رویداد سه روزه همتایابی اقتصاد دریامحور، دومین روز این رویداد از صبح امروز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه با نشست‌های تخصصی مختلفی برای همکاری در حوزه‌های شیلات و صیادی، حمل ‌ونقل ترکیبی، لجستیک دریایی، کشتیرانی، کشتی‌سازی، سازه‌های دریایی، اکتشاف، استخراج و انتقال نفت و میعانات، بانکرینگ و خدمات تامین سوخت شناورها، خدمات بندرگاهی، گمرک، گردشگری و تفریحات دریایی با حضور شرکت های بین المللی مربوطه در سالن مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی قشم در حال برگزاری است.

 

 

نظر شما