شناسهٔ خبر: 66675079 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مهمترین بازی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها کدام است؟

معصومه مومی‌وند

کارشناس و مربی والیبال معتقد است دیدار اول تیم ملی در لیگ ملت‌های والیبال که بازی با صربستان است، مهمترین مسابقه ایران در این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از سه‌شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳ در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود و دهم تیر با معرفی تیم‌های برتر گروه مردان به پایان می‌رسد. این مسابقات آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال ایران است که در پایان مرحله مقدماتی بر اساس رنکنیگ، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.

فرهاد نفرزاده در مورد ارزیابی خود از این دوره از رقابت‌ها به ایسنا گفت: این دوره یکی از حساس‌ترین و مهمترین دوره‌هاست چون علاوه بر اینکه جنبه لیگ ملت‌ها را دارد، به نوعی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. بخاطر همین، حساسیت مسابقات چند برابر شده است. از طرفی با توجه به جایگاهی که در رنکینگ داریم، کارمان نسبت به تیم‌هایی که برای کسب سهمیه با ما رقابت دارند، سخت‌تر است.

او در مورد حساسیت هفته اول لیگ ملت‌ها برای ایران بیان کرد: در این هفته از طرفی با صربستان و کوبا مسابقه داریم که رقبای مستقیم ما برای صعود به المپیک هستند و باید به پیروزی برسیم. از طرف دیگر باید به مصاف تیم‌های قدرتمند و خوب ایتالیا و آرژانتین برویم و باید حداقل در یک مسابقه برنده شویم تا از کورس مسابقات انتخابی المپیک خارج نشویم. فکر می‌کنم بازی اول (دیدار با صربستان) مهمترین مسابقه ما است چون پیروزی برابر این تیم روحیه خوبی را برای بازیکنان و تیم ما ایجاد می‌کند و شانس ما را برابر یکی از رقبایمان برای المپیک بالاتر می‌برد. همچنین در ادامه راه می‌تواند از نظر روانی حالت خوب و قدرتمندانه‌ای برای ما به وجود بیاورد.

نفرزاده در مورد لیست تیم ملی والیبال بیان کرد: در پست‌های مختلف از نظر بازیکن وضعیت خوبی داریم اما در پست دفاع وسط بازیکنان کم تجربه‌ای داریم.

او نداشتن بازی تدارکاتی را نقطه ضعف تیم ملی دانست و گفت: بازیکنان و تیم ما باتجربه هستند و چندین سال است که با هم بازی می‌کنند. از این بابت هیچ مشکلی نداریم اما به این نقد دارم که نتوانسته‌ایم در فرصت کم بازی تدارکاتی داشته باشیم و به نظرم فدراسیون در این زمینه کم‌توجه بوده است.

نفرزاده در پایان گفت: امیدوارم تیم ملی بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد، مردم را شاد کند و با پیروزی‌هایش هم جایگاه و هم واقعیت والیبال ایران را به وضعیت قبلی خود برساند و هم اینکه به المپیک صعود کند.

برنامه مسابقات تیم ملی در لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

هفته نخست

پنجشنبه، سوم خرداد

ایران – صربستان، ساعت ۳:۳۰

شنبه، پنجم خرداد

ایران – ایتالیا، ساعت صفر بامداد

یکشنبه، ششم خرداد

ایران – کوبا، ساعت ۳:۳۰

دوشنبه، هفتم خرداد

ایران – آرژانتین، ساعت صفر بامداد

هفته دوم

سه‌شنبه، ۱۵ خرداد

ایران – ژاپن، ساعت ۱۳:۵۰

پنجشنبه، ۱۷ خرداد

ایران – برزیل، ساعت ۶:۳۰

جمعه، ۱۸ خرداد

ایران – بلغارستان، ساعت ۶:۳۰

شنبه، ۱۹ خرداد

ایران – ترکیه، ساعت ۶:۳۰

هفته سوم

چهارشنبه، ۳۰ خرداد

ایران – آمریکا، ساعت ۱۴:۳۰

پنجشنبه، ۳۱ خرداد

ایران – هلند، ساعت ۱۰:۳۰

جمعه، یکم تیر

ایران – فرانسه، ساعت ۶:۳۰

یکشنبه، سوم تیر

ایران - آلمان، ساعت ۶:۳۰

انتهای پیام 

نظر شما