شناسهٔ خبر: 66675053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

لاپید: توافق و بازگرداندن اسرا مهمتر از عملیات نظامی در رفح است

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امضای قرارداد با مقاومت و بازگرداندن اسرا را مهمتر از عملیات نظامی در رفح دانست.

صاحب‌خبر -

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «امضای قرارداد (با مقاومت) و بازگرداندن اسرا مهمتر از عملیات نظامی در رفح است.»

لاپید پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به مسوول تصمیم دولت آمریکا برای تعلیق ارسال کمک‌های تسلیحاتی‌ به اراضی اشغالی دانسته بود.

در این رابطه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، در صورتی که ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه حمله کند، آمریکا کمک‌های تسلیحاتی خود به این رژیم را متوقف خواهد کرد.

لاپید در گفت‌وگویی رادیویی که روزنامه «تایمز اسرائیل» آن را نقل کرد، گفته بود، «دلیل این اقدام آمریکا مدیریت ناموفق کابینه اسرائیل است.»

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در ادامه نیز گفت: کابینه نتانیاهو گفت‌وگوها را به فضای عمومی کشاند، اگر این مساله شکست بخورد و در زمان جنگ به یک اختلاف‌نظر عمومی تبدیل شود، مسوولیت کامل آن با کابینه (نتانیاهو) است.

لاپید

او ادامه  داد: قرار نبود ما به این نقطه برسیم، تنها یک دقیقه بعد از اینکه آمریکایی‌ها به ما ۱۴ میلیارد دلار دادند، نخست‌وزیر در سالروز هولوکاست می‌ایستد و می‌گوید، اگر قرار باشد اسرائیل به تنهایی بایستد، این کار را خواهد کرد. آمریکایی‌ها احساس کردند به آنها توهین شده است.

ششم مه جاری رژیم صهیونیستی آغاز عملیاتی نظامی در رفح را با طرح این ادعا که عملیاتی محدود است، اعلام کرد. در ادامه ارتش این رژیم کنترل بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح را که نوار غزه را به مصر متصل می‌کند، اعلام کرد.

 

نظر شما