شناسهٔ خبر: 66674970 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

محمد اسلامی: کار ما با آژانس ارتباطی به مذاکرات ندارد

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه حدود نیمی از موارد باقی مانده با آژانس بین المللی انرژی اتمی حل و فصل شد و دو مکان باقی مانده هم در فرآیند حل و فصل قرار دارد و طبق برنامه توافق شده، معاونان دو طرف در حال تعامل و گفت‌وگو هستند، گفت: مذاکره برای رفع تحریم‌های اقتصادی مذاکراتی سیاسی مربوط به مقامات سیاسی و دیپلماتیک دو طرف است و ربطی به گفت‌وگوهای ما با آژانس ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه دولت هیات دولت در جمع خبرنگاران، در واکنش به مقاله روزنامه لوموند فرانسه درباره شایعه خرید کیک زرد جمهوری اسلامی ایران از کشور نیجریه، بدون هر نوع توضیحی، گفت: باید بگویید منبع خبرش کجاست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته گذشته اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای با حضور ۲۲ کشور، ۶۵۰ مقاله ارسالی و ۴۲۰ مقاله پذیرش شده، در اصفهان برگزار شد، ادامه داد: تراز علمی همه مقالات بالا بود، اما ۴۲۰ مقاله قابلیت ارائه به کنفرانس را داشت. کارگروه‌های کنفرانس حدود ۱۰۰ سخنرانی برگزار کردند.

اسلامی اظهارکرد: برای اولین بار صدای مظلومیت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را به شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای به گوش مردم در اقصی نقاط جهان رساندیم. انجمن هسته‌ای کشور کنفرانس مذکور را به صورت دوسالانه برگزار خواهد کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی به حضور رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران اشاره کرد و ادامه داد: نکته مهم حضور آقای گروسی در این کنفرانس این بود که جمهوری اسلامی ایران یک ظرفیت بومی و گسترده در بخش‌های مختلف علوم و فنون هسته‌ای دارد که قابل ارائه به جهان است.

وی با تشریح نتیجه مذاکراتش با گروسی، گفت: علاوه بر مفاد بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱، حدود نیمی از موارد باقی مانده کشورمان با آژانس حل و فصل شد. دو مکان باقی مانده هم در فرآیند حل و فصل قرار دارد. طبق برنامه توافق شده، معاونان دو طرف در حال تعامل و گفت‌وگو هستند.

اسلامی گفت: مذاکره برای رفع تحریم‌های اقتصادی مذاکراتی سیاسی مربوط به مقامات سیاسی و دیپلماتیک دو طرف است و ربطی به گفت‌وگوهای ما با آژانس ندارد.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سخنان گروسی مبنی بر احتمال شکل‌گیری فضای جدید با ایران، گفت: بله منظور ایشان عملیاتی شدن همان سه پاراگرافی است که در بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱، بین طرفین به امضاء رسید.

نظر شما