شناسهٔ خبر: 66674606 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام‌جمعه شهرستان سنندج:

نقش‌زن در جامعه، نقشی تمدن‌ساز و پیش‌برنده است

امام جمعه شهرستان سنندج گفت: زنان باید با حقوق فردی و اجتماعی مسئولیت‌های خود آشنا باشد چرا که نقش‌زن در جامعه، نقشی تمدن‌ساز و پیش‌برنده تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

ماموستا رستمی امام‌جمعه شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان ، با اشاره به اینکه در اسلام برای زن مقام والایی در نظر گرفته شده است افزود: در قرآن مجید وقتی سخن از آرامش و سکون برای انسان است از زن به‌عنوان آرامش‌دهنده یاد می‌شود.


امام‌جمعه شهرستان سنندج گفت: جایگاه زن در اسلام یک نگاه منحصربه‌فرد است چرا که این جایگاه یک جایگاه ویژه است که بر اساس یک زن را به امنیت و آرامش می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها قبل از هر چیزی در مکان و اجتماعی مانند خانواده تربیت و سپس وارد اجتماع می‌گردند افزود: این زنان هستند که مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند پس بی شک یک زن نقش اساسی را در هر جامعه‌ای عهده‌دار است.

امام‌جمعه شهرستان سنندج در ادامه خاطرنشان کرد: در اسلام زن و مرد یارویاور و مکمل یکدیگر هستند و این خود نشان از جایگاه والای یک زن مسلمان در بطن اجتماع و خانواده است.

وی به توطئه‌های فرهنگی دشمن نسبت به جایگاه زن ایرانی از سوی دشمنان این انقلاب اشاره و بیان داشت: این روز‌ها دشمنان ازآنجاکه خود را در مقابل دستاورد‌های این نظام مقدس کوچک و حقیر دیدند با استفاده از جنگ نرم فرهنگی وارد عمل شدند و در جهت اهداف خود از زنان این انقلاب به‌عنوان دست‌مایه‌ای برای رسیدن به اهداف خود درصدد سوءاستفاده بر آمدند؛ ولی ازآنجاکه یک زن نجیب ایرانی جایگاه و شأن خود را به‌خوبی شناخته است هرگز دشمن نخواهد توانست به اهداف خود در این مورد برسد.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه ما در آستانه تمدن نوین اسلامی هستیم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به‌خوبی مسیر را برای ما روشن کرده‌اند و در بیانیه گام دوم انقلاب هم به طور مشخص جایگاه زن تشریح فرموده‌اند به همین خاطر زنان باید با حقوق فردی و اجتماعی مسئولیت‌های خود آشنا باشد چرا که نقش‌زن در جامعه، نقشی تمدن‌ساز و پیش‌برنده تعیین شده است.

انتهای خبر/

نظر شما