شناسهٔ خبر: 66674602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها در قم آغاز به کار کرد

شیما احمدزاده

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برنامه‌های اجلاسیه تا ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه در سالن رضوان شهرداری قم ادامه پیدا می‌کند، گفت: تلاش داریم در این اجلاسیه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

محسن محرری در افتتاحیه هفتادویکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش داریم در این اجلاسیه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پس از مراسم افتتاحیه، کمیسیون‌های تخصصی برگزار خواهد شد، مطرح کرد: برنامه بازدید از اماکن گردشگری، مذهبی، تاریخی و پروژه‌های شهری از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برنامه‌های اجلاسیه تا ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه در سالن رضوان شهرداری قم ادامه پیدا می‌کند، عنوان کرد: دیدار با تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز فردا پس از نماز ظهر و عصر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر قم متشکل از ۱۳ عضو است، تصریح کرد: ۷ کمیسیون تخصصی بودجه، عمران، شهرسازی، خدمات شهری، حقوقی و نظارت، فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون خانواده و بانوان در شورای اسلامی شهر قم برگزار می‌شود.

محرری با تاکید بر اینکه ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم از موقعیت خوبی برخوردار است، عنوان کرد: در شورای اسلامی شهر قم ترکیب خوبی از دانشگاهیان، مدیران شهری و افراد با تجربه داریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش داشتیم که در بودجه‌ریزی دقت بسیاری داشته باشیم، یادآور شد: بودجه سال جاری ۱۴ همت برای شهرداری و یک همت برای سازمان‌های وابسته شهرداری اندیشیده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: همچنین در شهر قم بودجه جاری نسبت به بودجه عمرانی نسبت خوبی دارد و امسال این نسبت به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه مجموع خانواده شهرداری قم با پیمانکاران حدود ۶ هزار نفر است، گفت: ۳ هزار نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم با شهرداری قم ارتباط دارند.

محرری با تاکید بر اینکه طی ۱۰ سال اخیر اتفاقات خوبی در شهر قم صورت گرفته است، اضافه کرد: خوشبختانه شهرداری قم ارتباط خوبی با حرم، جمکران، دادگستری، استانداری و نیروی انتظامی دارد.

وی با بیان اینکه محورهای متعددی در شهر قم بازگشایی شده و بعضاً در حال بازگشایی است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته تعداد ۱۵ محور برای بازگشایی هدف‌گذاری شد که تاکنون ۱۳ مورد آن تکمیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه همچنین در ابتدای فعالیت شهردار قم احداث ۳۰ تقاطع مدنظر قرار گرفت، مطرح کرد: در این عرصه نیز اقدامات خوبی انجام شده و تا پایان سال با احداث تقاطع های دیگر، این هدف‌گذاری محقق خواهد شد.

وی از پیشرفت شهر قم در عرصه فضای سبز یاد کرد و گفت: در ابتدای فعالیت شهردار قم سرانه فضای سبز در این شهر ۱۳ متر بوده که امروز به ۲۱ متر ارتقا پیدا کرده و تلاش شده است باتوجه به محدودیت‌های آبی از پساب استفاده شود.

به گزارش ایسنا؛ هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان روز چهارشنبه در قم آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما