شناسهٔ خبر: 66674580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همایش بزرگداشت امام‌زادگان خراسان رضوی در کاشمر برگزار شد

همزمان با دهه کرامت و روز تکریم و تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه، همایش استانی بزرگداشت امام زادگان و تقدیر از اصحاب برتر بقاع متبرکه در آستان مقدس امام زاده سیدمحمد(ع) کاشمر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکاشمر، همزمان با دهه کرامت و روز تکریم و تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه، همایش استانی بزرگداشت امام زادگان در آستان مقدس امام زاده سیدمحمد(ع) کاشمر برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به مقاومت مردم غزه، آن را رشادت بزرگ دانست و گفت: این مقاومت ستودنی است و وعده صادق نیز در همین راستا اتفاق افتاد.

دانستن فلسفه غدیر؛ رمز درک فلسفه حکومت اسلامی

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به واقعه غدیر و دلیل فراموش نشدن این واقعه، گفت: واقعه عاشورا را اهل سنت نقل کردند و در میان‌ ما شیعیان توسعه یافته و برای هر روز تا عاشورا نامگذاری شده و در ادامه مراسم اربعین را هم داریم اما غدیر را در نیم روز مختصر کردیم، در حالی که این واقعه که معارف توحیدی در آن نهفته است باید آن را توسعه داد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم فلسفه حکومت اسلامی را درک کنیم باید فلسفه غدیر را بدانیم، فرازهایی از غدیر به امام زمان اختصاص دارد و در مورد بیعت و فضائل حضرت علی(ع) و در مورد حج است، حدیث معروف « مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ » در خود معانی بسیاری نهفته دارد و این ولایت تنها به معنی دوستی نیست بلکه به معنی سرپرستی و ولایت امام علی (ع) بر ماست.

حجت الاسلام احمدزاده با مخاطب قرار دادن هیئت امنا و مدیران اجرایی بقاع متبرکه خراسان رضوی گفت: خدمتی انجام دهید که هیچ مسئله ای بر آن وارد نشود و اگر می خواهید چای یا پذیرایی داشته باشید با رعایت کامل بهداشت و با زیباترین وجه خدمت کنید که این اتفاق را در برخی بقاع شاهد هستیم.

حضور 7000 خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز بیان کرد: 7000 خادم در استان در عرصه های مختلف چون هیئت امنای بقاع، خادمان بقاع متبرکه، مدیران اجرایی و ... فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام جمال ایزدی با بیان اینکه این همایش علاوه بر بزرگداشت امام زادگان، تقدیر از خادمان امام زادگان است، تصریح کرد: امام زادگان دفتر نمایندگی از پیامبر و ائمه دارند و امام زاده‌ها آثار و برکات زیادی در عرصه های مختلف برای جامعه داشته اند و در این مراسم از همه 7000 خادم تقدیر می‌شوند، اما به نمایندگی از 44 نفر که در عرصه‌های مختلف به این دستگاه خدمت می‌کنند تقدیر می‌شود.

حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی؛ استاد حوزه نیز در این همایش با تاکید بر تکریم امام زادگان، گفت: امام زادگان ادامه مسیر امامت هستند و در منقبت و معنویت می تواند در مسیر راه امامت تعریف شود، امامت از اساسی ترین اصول اعتقادی اسلام است.

وی افزود: امامت موجب می‌شود که رهبر جامعه احکام و قوانین اسلام را در جامعه پیاده سازی کند و اگر امامت نباشد در جامعه احکام اسلام اجرا نمی‌شود.

 استاد حوزه بیان کرد: هر چیزی که با امامت ارتباط دارد ارزش است و وقتی امام را در جامعه معرفی کردیم هر چه با امام مرتبط و برقرار می کند اثرگذار و مهم است.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه نکته مهم درباره امامت، زیارت است، گفت: ما وقتی به زیارت امام رضا (ع) می‌رویم یعنی قلب ما به امام تمایل پیدا کرده است، در واقع زیارت تمایل است و موجب پیوند بین امام و ماموم می شود و این پیوند موجب تقویت جامعه اسلامی و کمر کفر و استکبار می‌شکند.

استاد حوزه گفت: مسیری که امام زادگان در مسیر زیارت است، امامت است و نکته دوم خدمت است و امامت یک اساسی است که به او، با محوریت او و برای تحقق هدف او خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز خدمت به امام زاده‌ها جامعه را در مسیر ولایت و هدایت قرار می‌دهد، افزود: خدمت به امام خدمت به منویات امام است و آنچه امام برای او به امامت رسیده است که مظلومی در جامعه تحت ظلم قرار نگیرد و حمایت از مظلوم خدمت به امام است.

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: اینکه ایران از جبهه مقاومت غزه حمایت می‌کند، از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل دفاع از فلسطین را در اهداف اصلی نهضت قرار داده بود.

حجت الاسلام خلیلی، رئیس اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه کرامات امام زاده سیدمحمد(ع) زبانزد مردم این منطقه است: جایگاه امام زادگان بلند است و برگزاری همایش بزرگداشت بقاع متبرکه در بقاع کم برخوردار بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/282

نظر شما