شناسهٔ خبر: 66674520 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

فاطمه قاسم‌پور، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مصرف فرهنگی در حوزه زنان و خانواده مهم است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در هفتمین روز برپایی نمایشگاه کتاب ضمن بازدید از این نمایشگاه موضوع مصرف فرهنگی در حوزه زنان و خانواده را جدی خواند.

صاحب‌خبر -

فاطمه قاسم‌پور به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسئله فرزندپروری یکی از مقوله‌هایی است که به‌طور جدی مورد توجه خانواده ایرانی است و در سطحی از مادری بازاندیشیده شده با آن مواجه هستیم.

او افزود: این مسئله در حوزه مصرف فرهنگی دغدغه‌هایی ‌برای جامعه مادران ما ایجاد کرده که بتوانند توانمندی‌های خود را در امر فرزندپروری ارتقا دهند. قاعدتا رویدادهایی مثل نمایشگاه کتاب برای اینکه بتوانند انتخاب‌گری خوبی در این حوزه داشته باشند، کمک می‌کند. 

قاسم‌پور یادآوری کرد: مسئله انتخاب‌گری یک مسئله جدی برای مادران است تا بتوانند انتخابی انجام دهند که هم به رشد و توانمندی و مهارت‌های فرزندانشان کمک کنند و هم بتوانند از آن محتوای مفید تربیتی برای فرزندشان استفاده کنند. اکنون هرچقدر در این حوزه سرمایه‌‌گذاری کنیم به مادران جامعه کمک خواهد کرد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مادران بخشی از این فضا را با اشتراک گذاشتن اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. هرچقدر در این حوزه محصولات قابل توجهی تولید کنیم و به معرفی و تولید محتوا بپردازیم، به مادران جامعه کمک کرده‌ایم. 

قاسم‌پور با اشاره به اینکه پلتفرم‌های جدید هم امکان انجام این کار را به ما می‌دهند، ادامه داد: حتی خود مادران هم می‌توانند به مثابه کنشگر یاریگر در این فضا حضور داشته باشند. 

او معتقد است حوزه فرهنگی یک حوزه کارویژه جدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بخش کتاب هم می‌تواند بسیار به این حوزه کمک کند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما