شناسهٔ خبر: 66674283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

خبر خوش ضرغامی برای فعالان حوزه صنایع دستی

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛ وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از مصوبه امروز هیات دولت خبر داد و گفت: ما پیشنهادی را در دولت مطرح کرده بودیم که فعالان صنایع دستی بتوانند آزادانه هر میزان که خواستند صنایع دستی را از کشور خارج کنند و ارز آن را وارد کشور کنند که امروز مورد موافقت قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در پایان جلسه امروز  هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیئت دولت مصوبه بسیار خوبی در خصوص صنایع دستی داشتیم که خبر خوب و خوشی برای همه مردم ایران است  که در نتیجه آن یکی از موانع صنایع دستی که مربوط به موانع صادراتی آن است برطرف می شود. پیشنهاد کردیم که ارز حاصل از صادرات فعالان صنایع دستی در اختیار خودشان باشد.

وی افزود: پیشنهاد ما این بود که فعالان صنایع دستی بتوانند آزادانه هر میزان که خواستند صنایع دستی را از کشور خارج کنند و ارز آن را وارد کشور کنند، امروز بندی تصویب شد که با حفظ قوانین صادراتی، ارز حاصل از صنایع دستی با نظارت وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی، کد لازم در نظر و بخش اعظم صنایع دستی که مواد اولیه ارزشمندی ندارد با کد صفر صادر شود، بدین معنا که نه پیمان سپاری ارزی داشته باشد و نه برای بازگشت ارز نیاز به ورود به سامانه نیمایی باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما