شناسهٔ خبر: 66674237 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مولف کتاب «پل؛ ترانه و آکورد» مطرح کرد؛

«پل» شامل ۱۰۰ قطعه ترانه و آکورد است

مولف کتاب «پل؛ ترانه و آکورد» گفت: کتاب «پل» شامل ۱۰۰ قطعه ترانه و آکورد است. قطعاتی که برای همه سلیقه‌ها و درجه‌بندی‌ها در نوازندگی و خوانندگی مناسب است.

صاحب‌خبر -

پژمان کلانتری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مطرح کرد: کتاب «پل» شامل ۱۰۰ قطعه ترانه و آکورد است. قطعاتی که برای همه سلیقه‌ها و درجه‌بندی‌ها در نوازندگی و خوانندگی مناسب است. این کتاب مشتمل بر ترانه و قطعات آکوردیست که برای سازها با قابلیت آکورد نوازی، کاربرد دارد.

او درباره انتشار این کتاب گفت: سال اول چاپ این کتاب بهمن ۱۳۹۲ بوده است و امسال نیز با چاپ مجدد آن در نشر پنج خط در نمایشگاه حضور دارم.

پژمان کلانتری که حدود ۳۰ سال است به کار نوازندگی و تدریس می‌کنم. او درباره نام این کتاب افزود: نام کتاب برگرفته از قطعه معروف پل است که واروژان ۴۵ سال پیش آن را آهنگسازی کرده است. من در این کتاب صد قطعه ترانه و آکورد گردآوری کرده‌ام. مجموعه «پل» کاملاً قابل اطمینان است که با نسخه‌های موجود همین قطعات در فضای مجازی قابل قیاس نیست.

وی در مورد مخاطب هدف این کتاب، اضافه کرد: این کتاب به دلیل تنوع آثار هنری گردآوری شده، هم به مبتدیان و هم به حرفه‌ای‌ها، توصیه می‌شود. همین طور قطعات به نحوی انتخاب شده اند که انتظارات علاقه‌مندان به موسیقی روز و قدیمی را برآورده می‌کند. آنچه که این کتاب را از سایر کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند، مشخص کردن محل دقیق هر آکورد به وسیله یک خط تیره کوچک زیر حجاهای کلمات و یا حتی در فواصل خالی است. من همچنین از مدیریت انتشارات پنج خط آقای تنهایی برای همراهی ایشان در طول این سال‌ها تشکر کنم.

کلانتری گفت: قیمت این کتاب ۲۰۰ هزار تومان است و در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، شبستان اصلی، راهرو ۱۲ انتشارات پنج خط در اختیار بازدید کنندگان علاقه‌مند به موسیقی قرار می‌گیرد.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما