شناسهٔ خبر: 66674205 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مراسم روز دختر برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو، در این مراسم که روز یک‌شنبه 23 اردیبهشت ماه در محل سالن آمفی تئاتر کتابخانه‌ی شهید حاج قاسم سلیمانی شهر جدید سهند برگزار شد، مهندس فیروزی فرماندار شهرستان اسکو در سخنانی با اشاره به لزوم توجه به دختران و سپردن نقش به آنان در جامعه‌ی امروزی گفت: لازمه‌ی این امر توجه دختران به الگوهای ارائه‌شده توسط ائمه‌ی معصومین (ع) است که در این الگوها دختران و زنان یک جامعه‌ی اسلامی علاوه توجه به شعائر اسلامی و دینی، چنان در جامعه حضور موثر و سازنده‌ای ایفا می‌کنند که دوشادوش مردان و حتی گاهی فراتر از نقش‌های مردان عمل می‌کنند. به گونه‌ای که گاهی احساس می‌شود انجام این امور بدون حضور زنان غیرممکن است. وی با بیان این که همین امر وجه تمایز ایفای نقش یک زن و دختر مسلمان و غیرمسلمان است گفت: بانوانی که در دامان خاندان ائمه‌ی اطهار (ع) پرورش یافته‌اند، چنان نام‌آور و موفق بوده‌اند که به راحتی می‌توانیم آنان را به عنوان الگویی برای دختران جامعه معرفی و از سیره‌ی رفتاری آنان بهره گیریم. امروزه دختران جامعه‌ی اسلامی ایران باید با بهره گرفتن از این الگوها در مسیر ترقی و پیشرفت کشور عزیزمان به سمت قله‌های تعالی گام بردارند و روح ایمان و علم را در تمامی ابعاد جامعه جاری و ساری نمایند.

قلی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو نیز در سخنان خود ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت:‌ دختران جامعه‌ی ایرانی با بهره‌ گرفتن از الگوهای این چنینی توانسته‌اند مایه‌ی سربلندی و افتخار کشور در سطح جهانی شوند و امروزه جمهوری اسلامی ایران الگوی جهان در زمینه زیست عفیفانه و در عین حال حضور فعال در جامعه است. وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار توانمند فرهنگی و هنری در سطح شهرستان در میان دختران جامعه نیز گفت: امروز دو انجمن فرهنگی و هنری در شهرستان داریم که مسئول هر دو انجمن از بانوان توانمندی هستند که نقش موثری در ارتقای جایگاه این انجمن‌ها داشته‌اند و تلاش همین عزیزان ما را موظف می‌کند که با تمام توان برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه تلاش کنیم. در همین راستا در نظر داریم جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری از جمله جشنواره‌ی خواهر برادری را در هفته‌ی ملی جمعیت برگزار کنیم.

در ادامه‌ی این برنامه پس از قرائت شعری توسط سرکار خانم بدرپور رئیس انجمن ادبی شهرستان اسکو در وصف کرامت کریمه‌ی اهل بیت حضرت معصومه (س) و گرامی‌داشت روز دختر، مراسم اهدای هدایای دختران منتخب در حوزه‌های مختلف برگزار شد و از 12 نفر از منتخبین که در حوزه‌های مختلف موفق به کسب افتخار برای شهرستان اسکو شده بودند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد. اسامی منتخبین به شرح زیر می‌باشد:

-         سرکار خانم رقیه عبدالهی

-         سرکار خانم مهین شعاری

-         سرکار خانم مهشاد تیموری

-         سرکار خانم الناز غنی‌زاده

-         سوسن سروین مهر

-         سرکار خانم هانیه فهیمی

-         سرکار خانم حدیث رحمتی

-         سرکار خانم محدثه احمدنژاد

-         سرکار خانم آیناز عظیمی

-         سرکار خانم مهیا سپهری

-         سرکار خانم زهرا حاتمی‌زاد

گفتنی است در حاشیه‌ی این مراسم از 5 جلد از آثار تالیفی سرکار خانم سهیلا عادل، که در حوزه‌ی آموزش‌های قرآنی به تالیف درآمده بودند رونمایی به عمل آمد و علاوه بر این نمایشگاه آثار سفال و سرامیک سرکار خانم هانیه فهیمی از دختران هنرمند شهرستان نیز برگزار شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.


روز دختر
روز دختر
روز دختر
رسانه جدید

نظر شما