شناسهٔ خبر: 66674002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

تشکل‌های مردمی پیشران بخش گردشگری هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: تشکل‌های مردمی و نهاد‌های غیردولتی پیشران توسعه گردشگری استان هستند و با تمام توان از آنها حمایت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

 حمزه زاده در نشست هم اندیشی با تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: تحقق شعار مهم سال مبنی بر مشارکت مردمی و جهش تولید به مدد اجرای طرح جامع با مشارکت سمن‌های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری قابل تحقق است و در این مسیر باید همه نهاد‌های دولتی و عمومی همراه و هم داستان با تشکل‌های مردمی باشند.

وی با تاکید بر اهمیت تشکل‌های مردم‌نهاد در تحقق اهداف حفاظت از میراث فرهنگی، رونق گردشگری و اشاعه صنایع دستی استان افزود: در حال حاضر تعداد یازده سازمان مردم‌نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی برای تحقق هدف مشارکت مردمی در جهش تولید و در راستای محافظت از میراث فرهنگی، جذب گردشگران و اشاعه فرهنگ صنایع‌دستی بومی در استان فعال هستند.

حمزه زاده یادآور شد: تشکل‌های مزبور برای توسعه اقدامات خود طرحی مشارکتی و جامع ارائه می‌کنند که می‌تواند راهگشای بسیاری از چالش‌های این حوزه مهم اقتصادی و فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: این طرح جامع که دربرگیرنده سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است با مشارکت همه جانبه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک شایانی به رشد و ترقی این سه حوزه در استان خواهد کرد.

حمزه زاده اظهار کرد: حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مسیر تحقق رشد ۲۵ درصدی گردشگران ورودی به استان در طول امسال حائز اهمیت ویژه‌ای است.

نظر شما