شناسهٔ خبر: 66673844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ایجاد فرصت های شغلی و درآمد پایدار از طریق تالاب عینک و پارک لاکان

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه گذاری در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان رشت اعلام آمادگی کرده اند گفت: یقینا پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان و تالاب عینک رشت می تواند فرصت های شغلی فراوانی در رشت ایجاد کند. رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه گذاری در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان رشت اعلام آمادگی کرده اند گفت: یقینا پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان و تالاب عینک رشت می تواند فرصت های شغلی فراوانی در رشت ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت با انتقاد از اینکه برخی از برنامه ها در شهرداری رشت به کُندی پیش می رود اظهار کرد: علیرغم تاکیدات شهردار رشت و پیگیری های اعضای شورا ، در مجموع به غیر از چند پروژه مربوط به طرح میثاق که شامل تقاطع های غیر همسطح است ،مابقی موارد به کُندی پیش می رود که موجب گلایه اعضای شورا از برخی از مدیران شهرداری رشت است.

وی با اشاره به اینکه انتظار داشتیم در سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت تحولاتی رقم بخورد افزود: انتظار داریم برای اجرای پروژه های عمرانی نسبت به جذب مشارکت  بخش خصوصی برای تهیه بسته های سرمایه گذاری شاهد اقدامات موثر و مفیدتری باشیم و برای بهبود عملکرد سازمان باید چاره اندیشی شود، چون عملا هیچ برآیند و نتیجه مطلوبی از عملکرد سازمان سرمایه گذاری مشاهده نمی شود.

مراجعه سرمایه گذاران بابت مشارکت در پروژه های عمرانی  رشت

کارگرنیا به مراجعه چندین سرمایه گذار بابت مشارکت در پروژه های عمرانی و... اشاره کرد و گفت: علیرغم وجود ظرفیتهای بالای سرمایه گذاری در رشت، متاسفانه هیچ طرح آماده ای برای ارائه وجود ندارد و در هر موضوعی با طرح مباحثی از جمله مشکلات مالکیت، عدم توافق با سازمان متولی و سازمانهای مسئول و ... به گونه ای شاهد بی توجهی به ظرفیت های سرمایه گذاری در رشت هستیم.

انجام اصلاحات در مطالعات پروژه گیل لند

وی با اشاره به پروژه گیل لند افزود: پروژه گیل لند از دوران فعالیت شورای چهارم مطرح است اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده و حالا منتظر اخذ برخی از موافقت ها از سوی مرکز و در بخش هایی از این پروژه نیازمند اصلاحاتی در مطالعات مربوط به آن هستیم .

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه در یکی از جلسات اخیر صحن شورای رشت بابت تعیین تکلیف مشاور پروژه گیل لند تاکیداتی داشتم تصریح کرد: باید پیش از اینکه پاسخ نهایی را از سوی تهران پیرامون پروژه گیل لند دریافت کنیم ، مطالعات این پروژه باید تکمیل  و بیش از این فرصت سوزی نشود.

کارگرنیا با اشاره به پروژه تالاب عینک رشت بیان کرد: در خیلی از شهرها با ایجاد یک استخر مصنوعی با هزینه زیاد، بیشترین بهره برداری را انجام می دهند ،اما در شهر رشت با وجود نعمتی خدادادی همچون تالاب عینک ، متاسفانه فقط در حد حرف و شعار پیرامون آن عمل می شود.

وی با بیان اینکه وعده های بی نتیجه موجب بی اعتمادی مردم می شود افزود: قرار است مسیر پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری و... در اطراف قطعه سوم تالاب عینک اجرایی شود، اما عملا این اقدامات با آن اهداف بزرگ که در موضوع تالاب عینک مورد نظر بود ،فاصله فراوانی دارد و احداث پیاده راه ۲ هزار و چهارصدمتری فقط یک حرکت کوچک با توجه به ظرفیت های فوق العاده تالاب عینک است.

آماده سازی پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان برای حضور گردشگران در فصل تابستان

کارگرنیا با اشاره به پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان افزود: قرار بود برای عید نوروز بخشی از پارک به منظور حضور و بازدید گردشگران بازگشایی شود که متاسفانه اقدامی صورت نگرفت و حالا با توجه به اینکه فصل تابستان در پیش است ، همچنان شاهد بلاتکلیفی این پارک هستیم و شهرداری رشت باید هر چه سریعتر از این بابت ورود کرده و ضمن تسریع در تمدید قرارداد همزمان با بازگشایی آن و حضور شهروندان و گردشگران در پارک ۴۵۰ هکتاری نسبت به انجام پروژه های مربوط به آن اقدام کند.

 وی به واگذاری پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه گذاری در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان اعلام آمادگی کرده اند و یقینا پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان و تالاب عینک رشت می تواند فرصت های شغلی فراوانی در رشت ایجاد کند که منجر به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای شهروندان و درآمد پایدار برای شهرداری رشت شود.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با قدردانی از پیگیری های مجموعه شهرداری رشت پیرامون اجرای پروژه های طرح میثاق تصریح کرد: انتظار داریم در کنار تلاش برای تسریع بخشیدن به اجرای پروژه های طرح میثاق که یک عملکرد مثبت در کارنامه فعالیتی این دوره از مدیریت شهری رشت است ، به سایر پروژه های عمرانی نیز با همین سرعت و دقت توجه شود و برای تسریع بخشیدن به امور بهتر است از سوی شهردار محترم برای هر پروژه عمرانی یک مدیر پروژه مشخص معرفی  تا کارها با جدیت و دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما