شناسهٔ خبر: 66673731 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حمایت سازمان حمل و ترافیک شهر تهران انجام می‌شود؛

اجرای ۱۰هزار پارک حاشیه‌ای در منطقه ۴ شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیک منطقه ۴ شهرداری تهران از اجرای ۱۰ هزار پارک حاشیه‌ای خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندیزاده ضمن  دیدار با علی اصغر کمالی‌زاده شهردار منطقه ۴ شهرداری تهران، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.


مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران، در حاشیه این بازدید با اشاره به تراکم جمعیت در منطقه ۴ شهرداری تهران گفت: وضعیت نامناسب جای پارک در مناطق مختلف و پر تراکم شهر تهران، نیاز به احداث پارک حاشیه‌ای دارند.


افندیزاده افزود: با توجه به وسعت جغرافیایی این منطقه، وجود ۱۲۰ کیلومتر طول مسیر شبکه بزرگراهی، ۹۲ تقاطع همسطح در شبکه شهری، بیش از ۳۵۰ ایستگاه اتوبوس در ۱۰ خط و ۱۰ ایستگاه مترو این منطقه ظرفیت بیشتری در اجرای پروژه‌های حمل و نقلی دارد و به عنوان یکی از مناطق شهر تهران برای اجرای طرح پارک حاشیه‌ای با ظرفیت  ۱۰ هزار جای پارک خودرو در نظر گرفته شده که بزودی به بهره برداری می‌رسد.


مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرتهران تصریح کرد: هدف از اجرای پارک حاشیه‌ای توزیع عادلانه فضای پارک، نظم دهی و ساماندهی ترافیک در این مناطق از پایتخت است.


افندیزاده همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، نصب و نوسازی سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، اجرای بیش از ۲۰ کیلومتر گاردریل و ۶ کیلومتر حفاظ طولی بتنی، نصب ۷۰ تابلو ترافیکی، نوسازی و ساماندهی بیش از ۹۰ تقاطع همسطح، ایمن سازی جناغی‌های بزرگراهی با نصب بیش از ۲۸۰ عدد استوانه و ۱۲۵ قطعه کاشن تانک، احداث ایستگاه‌های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی خبر داد و در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی و ایمن سازی میدان استخر و بزرگراه شهید سلیمانی حدفاصل بزرگراه شهید باقری تا چهارراه تیر انداز، احداث پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی پایانه‌های حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه‌های BRT، مکان‌یابی به منظور ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و اورهال پارکینگ‌های روتاری نیز بخش  دیگری از اقدامات مهم و شاخص منطقه ۴ شهرداری تهران  در حوزه حمل و نقل می‌باشد.

نظر شما