شناسهٔ خبر: 66673528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

برگزاری برنامه‌های متنوع برای دانشجویان خارجی با همکاری مرکز ارتباطات شهرداری تهران و دانشگاه‌ها

معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در نشستی صمیمانه به گفت‌وگو با مدیران و مسئولان بین‌الملل دانشگاه‌های شهر تهران پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر، حمیدرضا غلام‌زاده، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با برگزاری نشست صمیمی به گفت‌وگو با مدیران و مسئولان بین‌الملل دانشگاه‌های شهر تهران و بررسی زمینه‌های مشترک همکاری برای دانشجویان خارجی پرداخت.

در جلسه غلامزاده با مسئولان بین‌الملل دانشگاه‌های تهران که به میزبانی شهرداری تهران در محل مرکز ارتباطات برگزار شد، شرکت‌کنندگان درباره ضرورت اقدامات بیشتر و همکاری‌های موثر برای دانشجویان خارجی مقیم تهران به گفت‌وگو نشستند.

معاون بین الملل مرکز ارتباطات و امور بین الملل با تاکید بر نقطه عطف «بین‌المللی» بودن هر دو نهاد، تمرکز اصلی را بر تعامل با شهروندان خارجی دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های فرهنگی با رویکرد «دیپلماسی عمومی فعال» صورت می‌گیرد.

برگزاری برنامه‌های متنوع برای دانشجویان خارجی با همکاری مرکز ارتباطات شهرداری تهران و دانشگاه‌ها

وی ضمن برشمردن اقدامات اخیر معاونت در حوزه دیپلماسی شهروندی، گفت: نمونه چنین برنامه‌های فرهنگی برگزاری تورهای تهران‌گردی برای دانشجویان خارجی است که به منظور مهیا کردن فضای ارتباطی شهروندان تهرانی با دانشجویان خارجی اجرا می‌شود و با همکاری بیشتر دانشگاه‌ها می‌توان برنامه‌های متنوع‌تری را برای دانشجویان تعریف و اجرا کرد.

در ادامه مدیران و مسئولان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران،صنعتی امیر کبیر، الزهرا، علم و صنعت ایران، علامه طباطبایی، علوم پزشکی تهران، علم و فرهنگ و شهید بهشتی، ضمن تشکر از برنامه‌های فرهنگی متنوع شهرداری در این دوره، به بیان مشکلات دانشجویان خارجی خود نظیر عدم بهره‌مندی دانشجویان از خدمات شهری مشابه باقی شهروندان و دانشجویان ایرانی پرداختند و برگزاری برنامه‌های بیشتر در حوزه فرهنگی و فعال کردن حوزه ورزشی را پیشنهاد دادند.

 در انتها غلام‌زاده ضمن تقدیر از حضور مدیران و مسئولان، ابراز امیدواری کرد بتوان با پیگیری‌های شهرداری تهران و همکاری دانشگاه‌های حاضر برنامه‌های مثمر ثمری برای آشنایی دانشجویان خارجی با شهر تهران و تقویت دیپلماسی فرهنگی و شهروندی برگزار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما