شناسهٔ خبر: 66673523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تقویت حضور نیروهای پلیس در آلمان در آستانه یورو

وزیر کشور فدرال آلمان از تقویت حضور نیروهای پلیس در مناطق مختلف آلمان در دوران برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا و وارد کردن نیروی پلیس از خارج به منظور تامین امنیت این مسابقات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، حدود یک ماه قبل از شروع مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا، نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان مردم کشورش را برای رقابتی در زمان های پر چالش آماده کرد.

این مقام آلمانی گفت: البته ما برای واجد شرایط شدن اوکراین در این مسابقات نیز آماده شده ایم. تدابیر امنیتی که از نزدیک بین دولت فدرال، ایالت ها و کشورهای شرکت کننده با هماهنگی وجود دارد بالاست. وی بخصوص تاکید کرد: ما هر کاری که بتوانیم برای محافظت از تیم اوکراین و هواداران آن انجام خواهیم داد.

این مقام آلمانی تاکید کرد که به طور کلی پلیس بین 14 ژوئن تا 14 جولای در همه مکان ها و هر جایی که جمعیت زیادی وجود دارد حضور پررنگی خواهد داشت. وی افزود: به طور کلی: ما بسیار هوشیار و آماده هستیم. به همین دلیل آلمان، همراه با میلیون ها هوادار از سراسر اروپا، می تواند منتظر یک جشنواره بزرگ فوتبال باشد. محل برگزاری این مسابقات قهرمانی برلین، مونیخ، هامبورگ، لایپزیگ، اشتوتگارت، فرانکفورت/ماین، دوسلدورف، کلن، گلزنکرخن و دورتموند است.

سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان گفت: این واقعیت که سایر کشورها در طول یک رویداد ورزشی بین المللی بزرگ تلاش می کنند تا نفوذ نامشروع داشته باشند، باید در یورو 2024 نیز مورد توجه قرار گیرد. به گفته وی هم باید منتظر نشر اطلاعات نادرست و هم حملات سایبری بود. وی افزود: دولت روسیه به طور خاص هدف خود را از استفاده از اطلاعات نادرست و تبلیغات برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در آلمان، تقسیم جامعه و تضعیف کشور ما دنبال می کند.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد که به منظور جلوگیری از خشونت بین گروه های افراطی هولیگان، نیروهای پلیس یونیفرم پوش از کشورهای شرکت کننده نیز باید در محل مسابقات قهرمانی اروپا حضور داشته باشند. بر اساس این اطلاعات، "بیش از 300" نیروی پلیس خارجی برای این مسابقات در آلمان مستقر خواهند شد که در درجه اول در "سرویس کنترل و گشت پلیس راه آهن" مستقر می شوند. طبق دستور وزیر کشور آلمان کنترل‌هایی در تمام مرزهای آلمان در طول این بازی‌ها اعمال خواهد شد، این امر در مرزهای زمینی و دریایی و همچنین در فرودگاه‌های آلمان اعمال می‌شود.

به گفته وی همچنین اداره پلیس جنایی فدرال و سازمان اطلاعات داخلی آلمان از ایالت ها در ارزیابی سراسری وضعیت امنیتی حمایت خواهند کرد.

به گفته مقامات امنیتی آلمان، از زمان طوفان الاقصی جنبش مقاومت فلسطین حماس علیه اسرائیل در 7 اکتبر 2023، تهدید تروریسم افراطی به توصیف مقامات آلمانی اسلامی در این کشور تشدید شده است.

به گفته مقامات امنیتی، این تروریست های افراطی در آستانه برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا نیز در تلاش هستند تا در آلمان ناآرامی ایجاد کنند. منابع امنیتی هفته گذشته گفتند که فراخوان هایی برای خشونت تروریستی که ISPK اخیرا منتشر کرده است "بخشی از کمپین تبلیغاتی جاری است که با هدف ایجاد ناآرامی و تحریک عاملان فردی صورت می گیرد."

به این ترتیب دولت فدرال آلمان می خواهد تدابیر امنیتی بخصوص برای حفاظت از تیم ملی اوکراین در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا را در تابستان سال جاری تشدید کند.

تابستان امسال، دو رویداد مهم ورزشی در مواجهه با یک وضعیت سیاسی بسیار متشنج برگزار می شود. "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان در این شرایط می خواهد برای خطرات قریب الوقوع مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در کشور خود آماده شود.

انتهای پیام/

نظر شما