شناسهٔ خبر: 66673123 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مروری بر آنچه که در نمایشگاه کتاب دیدیم-۱۳

با خودم فکر می‌کنم نکند من حالا توی یک جلسه تاریخی نشسته‌ام؟

دل توی دلم نیست لوگویی را که به دست کاظم طلایی طراحی شده است ببینم. یک آن با خودم فکر می‌کنم نکند من حالا توی یک جلسه تاریخی نشسته‌ام؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - مریم کمالی‌پور راوری: دبیر سرویس، اطلاعات یک برنامه را برایم پیامک می‌کند و می‌گوید این برنامه خیلی مهم است؛ باید به محض اینکه رسیدم برای پوشش خبری آماده باشم. عنوان را می‌خوانم: «آیین رونمایی از نشان جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان». اسم جشنواره حاکی از این است که یک برنامه بزرگ در پیش است. با خودم فکر می‌کنم یعنی قرار است بالاخره یک جایزه استخوان‌دار داخلی برای کودک و نوجوان داشته باشیم؟

سرای اهل قلم شلوغ‌تر از همیشه است و عکاس‌های حرفه‌ای با تجهیزات گوناگون منتظر شروع برنامه‌اند. مراسم شروع می‌شود و مهمان‌ها یکی یکی بالا می‌روند و از اهمیت این جایزه و جشنواره‌ها حرف می‌زنند. دل توی دلم نیست لوگویی را که به دست کاظم طلایی طراحی شده است ببینم. یک آن با خودم فکر می‌کنم نکند من حالا توی یک جلسه تاریخی نشسته‌ام؟

فکر می‌کنم سال‌ها پیش، وقتی لوگوی کانون پرورش فکری هم داشته رونمایی می‌شده، عده‌ای در آن جلسه حاضر بودند و شاید اصلاً فکرش را نمی‌کردند مرغکِ کانون قرار است خاطره زیبای نسل‌های زیادی از بچه‌های این کشور باشد. شاید قرار است ۶۰ سال دیگر من هم وقتی افتتاحیه شصتمین دوره جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان از تلوزیون پخش می‌شود و لوگوی زرد خوش‌رنگش پایین تلوزیون است، رو به بچه‌هایم کنم و بگویم «من توی رونمایی نشان این جشنواره بوده‌ام.». با این احساس به غرفه ایبنا برمی‌گردم و سعی می‌کنم یک گزارش تاریخی بنویسم که جلوی آیندگان آبرویم نرود.

روز هفتم، روز پرکاری است و از سرمای هر روز خبری نیست. در ادامه روز، روی صندلی ایبنا نشسته‌ام و مشغول شنیدن صداهایی هستم که روزهای پیش ضبط کرده‌ام. هر کدام با شور و ذوق مخصوص به خود، صحبت کرده‌اند. با خودم آرزو می‌کنم کاش ردی از من هم مثل مرغک کانون در تاریخ بماند.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما