شناسهٔ خبر: 66672979 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کتاب گردها و کتاب بازها روی موج رادیو

ملیحه کاظمی، تهیه کننده برنامه «اردیبهشت کتاب» عنوان کرد که این برنامه در قالب بخش های مختلف با مترجمان و نویسندگان درباره آثارشان، قیمت گذاری کتاب ها و ... گفت و گو می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، ملیحه کاظمی، تهیه کننده برنامه«اردیبهشت کتاب» از رادیو سلامت درباره رویکرد این برنامه رادیویی در نمایشگاه کتاب می گوید: این برنامه تا پایان نمایشگاه کتاب به صورت زنده از محل برگزاری نمایشگاه ساعت ۱۶:۰۵ تا ۱۶:۵۵ درباره هر آنچه که مرتبط با کتاب می شود از کتاب خوان ها گرفته تا کتاب بازها و کتاب گردها از رادیو سلامت پخش می شود. ما با مترجمان و نویسنده های خوب درباره آثارشان و قیمت گذاری کتاب ها گفتگو می کنیم. به حوزه های مختلف ورود  می کنیم، از کتاب های کودک و نوجوان گرفته تا کتاب های دانشگاهی.

وی می افزاید: با توجه به رسالت شبکه رادیویی سلامت به معرفی کتاب های سلامت و آشنایی بیشتر مخاطبان با آنها می پردازیم. درباره نگهداری کتاب، تبادل آن و هر آنچه که باعث افزایش سرانه مطالعه می شود، خواهیم پرداخت.

کاظمی تاکید می کند: تمام کتاب هایی که ما به آنها در تمامی حوزه ها می پردازیم، ارتباط آنها را با چهار حوزه سلامت جسم، روان، اجتماعی و... بررسی می کنیم. بدون تردید هر کتابی که ما می خوانیم دایره لغات ما را افزایش می دهد و باعث تعامل و ارتباطات بیشتر اجتماعی ما می شود. در برنامه اردیبهشت کتاب سه بخش داریم. بخش "پی رنگ" اختصاص به اعلام برنامه ها و رویدادها دارد. همچنین توصیه های سلامتی به حاضران در نمایشگاه می شود. در بخش "پندار" کارشناسان حوزه سلامت توصیه هایی را با توجه به اثر مطالعه بر جسم و ذهن دارند. در بخشی با عنوان "شیرازه" نویسندگان حوزه سلامت که اکثرا پژشکان هستند، آثارشان را معرفی می کنند.

بخوانیم و بسازیم در کتاب فرهنگ

همچنین برنامه «کتاب فرهنگ» رادیو فرهنگ تا پایان برگزاری نمایشگاه بین الملی کتاب تهران با تمرکز بر فرهنگسازی کتاب و کتابخوانی به صورت زنده از ساعت ۱۷ تا ۱۸ روی آنتن می رود.
فاطمه محمدیان فر، تهیه کننده رادیو فرهنگ که با عنوان برنامه «کتاب فرهنگ» از نمایشگاه کتاب همراه مخاطبان است. او در این باره می گوید: این برنامه تا پایان برگزاری  نمایشگاه کتاب از ساعت ۱۷ تا ۱۸ از رادیو فرهنگ پخش و از طریق نرم افزار کاربردی ایرانصدا که مخاطبان می توانند این برنامه را ببینند، به صورت زنده تقدیم می شود. با توجه به رسالت رادیو فرهنگ در این برنامه ما بیشتر بر فرهنگسازی کتاب و کتابخوانی متمرکز شده ایم. با توجه به شعار امسال که "بخوانیم و بسازیم" است، سعی  می کنیم به رویکردهای کتاب در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، تاریخی و...؛ بپردازیم.با نویسندگان و ناشران داخلی و بین المللی گفتگو خواهیم داشت و آنها را به استودیو دعوت می کنیم تا درباره کتاب ها و جدیدترین رویدادهایی که در نمایشگاه امسال اتفاق می افتد، با مخاطبانمان به اشتراک بگذاریم.

وی بیان می کند: دغدغه برنامه معرفی ناشران، مترجمان و نویسندگان جدید و آثاری که به تازگی در حوزه نشر و چاپ اضافه شده است. در کنار آن دغدغه کتاب خواندن را به مخاطبانمان توجه می دهیم، به این که بیشتر به خواندن کتاب و مفاهیم ارزشمند توجه کنند. سعی می کنیم با معرفی کتاب های خوب و ارزشمند کتاب هایی که خواندتی تر هستند را معرفی کنیم. باید با معرفی کتاب های ارزشمند مخاطبان را به مطالعه ترغیب کنیم.

نظر شما