شناسهٔ خبر: 66672843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

کتاب «کاربرد الگوریتم ژنتیک در بهینه سازی آنتن‌های مخابراتی» رونمایی شد

حوزه/ از کتاب «کاربرد الگوریتم ژنتیک در بهینه سازی آنتن‌های مخابراتی» در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، در ادامه سلسله نشست‌های رونمایی از کتب انتشارات دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)، سومین نشست رونمایی از کتاب کاربرد الگوریتم ژنتیک در بهینه سازی آنتن‌های مخابراتی با حضور پرفسور فرخ حجت کاشانی، چهره ماندگار سال و پدر علم برق ایران و استاد دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)تهران، در سالن سرای ملل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

فرخ حجت کاشانی در این مراسم به معرفی اجمالی اثر خود پرداخت و گفت: من در این کتاب سخن از الگوریتم ژنتیک و DNA را به میان آوردم. در این کتاب طراحی آنتن‌ها توسط الگوریتم ژنتیک انجام شده است.

وی افزود: حدود ۲۰۰ مرجع در پایان این کتاب معرفی شده است که برای کسب اطلاعات مخاطب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است: دکتر فرخ حجت کاشانی، چهره ماندگار حوزه مهندسی برق کشور و صاحب چندین تالیف و ترجمه است.

وی اکنون مدرس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) است. زمینه تحقیقاتی وی در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا، پراکندگی امواج و اندازه‌گیری امواج پیکوثانیه بوده است.

حجت کاشانی کتاب «سیستمهای مخابرات الکترونیکی» را به فارسی ترجمه کرده که این اثر در دوره دوم انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان کتاب سال برگزیده شد.

وی در چهارمین همایش چهره‌های ماندگار کشور در حوزه مهندسی برق، به‌عنوان چهره ماندگار برگزیده شد.

نظر شما