شناسهٔ خبر: 66672832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت دادگاه های صلح، به زودی آغاز می شود

همایش تحول و تعالی مرکز توسعه حل اختلاف کشور در مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری همایش تحول و تعالی مرکز توسعه حل اختلاف کشور مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور  امروز در این همایش در هتل میلاد کوهسنگی گفت: به زودی دادگاههای صلح در کنار شوراهای حل اختلاف تاسیس خواهند شد و طبق قانون جدید شوراهای حل اختلاف، بسیاری از دعاوی حقوقی و کیفری به دادگاه صلح ارجاع خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین صادقی اظهار داشت: این طرح به صورت مرحله‌ای و در ۳ مرحله در سراسر کشور اجرا می‌شود و در مرحله اول ۱۰ استان در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

صادقی افزود: دادگاه صلح دادگاه جدیدی در کنار دادگاههای حقوقی و کیفری است که ماموریت اصلی آن برقراری صلح و سازش با کمک شوراهای حل اختلاف است و منجر به ایجاد تحول در رسیدگی های قضایی و تسهیل کار مردم خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور همچنین گفت: با تصویب قانون جدید در مجلس شورای اسلامی که امسال اجرایی می شود، ۱۰ هزار نفر در سراسر کشور با اولویت همکاران شوراهای حل اختلاف استخدام خواهند شد.

معاون قضایی رئیس کل و رئیس توسعه حل اختلاف خراسان رضوی هم گفت: معاونان قضایی روسای کل و رئیسان شورای حل اختلاف استان های کشور با هدف قضازدایی و ارتقاء سطح صلح و سازش در جامعه در این همایش گرد هم آمده اند.


هادی ولایتی حقیقی افزود: کاهش دغدغه مردم در رسیدگی قضایی به پرونده ها در فضایی آرام و جلوگیری از تشکیل پرونده های جدید، کاهش هزینه ها و کاهش مدت رسیدگی از مزیت های رسیدگی در شوراهای حل اختلاف است.


ولایتی بیان کرد: هم اکنون شعب همیاران صلح نیز در ۱۳۳ مسجد سطح شهر مشهد و همچنین در اصناف، ادارات و شهرداری ها مستقر هستند که دستاوردهای خوبی در حل اختلافات و کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی بویژه در مساجد داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: ماده ۱۳ قانون جدید شوراهای حل اختلاف این اجازه را به مردم داده است که هر فردی با هر اختلافی می تواند مستقیم با مراجعه به شورای حل اختلاف تقاضای صلح و سازش کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما