شناسهٔ خبر: 66672681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

میرتاج‌الدینی:

پیشنهاد تعطیلی روز شنبه بر اساس یک پروپاگاندای رسانه‌ای مطرح شد

میرتاج‌الدینی: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: تعطیلی پنج‌شنبه با در نظر گرفتن مبانی فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی دارای اهمیت است ضمن اینکه در درازمدت در کشور نهادینه شده است اما پیشنهاد تعطیلی روز شنبه بر اساس یک پروپاگاندای رسانه‌ای مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جریان پیشنهاد خود مبنی بر تعطیلی پنج‌شنبه ها گفت: تاکنون ثقل موضوعات مطرح شده پیرامون این لایحه به تبصره ۳ آن برمی‌گردد که مربوط به تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه است، پیشنهاد دولت شنبه تا چهارشنبه بود، اما کمیسیون اجتماعی یکشنبه تا پنج‌شنبه را روز کاری مطرح کرده است که مطابق با توضیحات اتاق بازرگانی به این نتیجه رسیده است، ضمن اینکه در این کمیسیون نیز اختلاف نظر وجود داشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: تعطیلی پنج‌شنبه با در نظر گرفتن مبانی فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی دارای اهمیت است ضمن اینکه در درازمدت در کشور نهادینه شده است.

وی افزود: پیشنهاد تعطیلی روز شنبه بر اساس یک پروپاگاندای رسانه‌ای مطرح شده و این در حالی است که مراودات اقتصادی آمریکا و چین ۱۵۰۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری است که حتی یک ساعت یا روز اداری مشترک ندارند.

میرتاج‌الدینی یادآور شد: ۸۵ درصد تجارت خارجی ما با ۱۰ کشور است که اکثر آنها مسلمان هستند، بنابراین تعیین شنبه به عنوان روز تعطیل تغییری در این روند ایجاد نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متأسفم برای برخی افراد که مخالفان با تعطیلی روز شنبه را متهم به بی‌اطلاعی می‌کنند و این در حالی است که ۱۰ نفر از اقتصاددانان مجلس از جمله آقایان حسین‌زاده بحرینی و زنگنه با تعطیلی روز پنج‌شنبه موافق هستند.

بر این اساس نمایندگان پس از استماع نظر موافقان و مخالفان با پیشنهاد میرتاج الدینی مبنی بر تعطیلی پنج‌شنبه ها با ۷۵ موافق، ۱۳۲ مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما