شناسهٔ خبر: 66672353 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رکورد جذاب منچسترسیتی در مهم‌ترین مقطع فصل

منچسترسیتی با پیروزی برابر تاتنهام توانست برای چهارمین بازی متوالی در خارج از خانه به برتری برسد و رکورد جذابی را به نام خودش ثبت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شب گذشته در چارچوب دیدار معوق از هفته سی و چهارم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه خانگی تاتنهام به مصاف این تیم رفت و موفق شد با دو گل برابر حریف به پیروزی برسد و سه امتیاز مهم و ارزشمند را به دست آورد تا به صدر جدول این مسابقات برگردد.

حالا شاگردان پپ گواردیولا در آستانه هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر انگلیس شانس اول قهرمانی به حساب می‌آیند. این پیروزی باعث شد که آرسنال که در چند هفته اخیر صدر نشین این مسابقات بود به جایگاه دوم برود و سیتی در آستانه کسب چهارمین قهرمانی متوالی قرار بگیرد.

یک رکورد جالب برای سیتی این است که آنها از تاریخ ششم دسامبر ۲۰۲۳ تا به حال در هیچ دیداری در رقابت‌های لیگ برتر شکست نخوردند و آخرین باخت آنها مربوط به بازی برابر استون ویلا است که با نتیجه ۰-۱ این دیدار را به حریف واگذار کردند.  این یعنی آنها رکورد ۲۳ بازی بدون شکست را به ثبت رساندند که شامل ۱۹ پیروزی و چهار تساوی بوده است و به این ترتیب مسیرشان را برای کسب جام قهرمانی هموار کردند.

2022025

علاوه بر این، تیم گواردیولا با پیروزی ۰-۲ در بازی شب گذشته برابر تاتنهام توانست به چهار برد متوالی در خارج از خانه به عنوان تیم مهمان دست پیدا کند و نکته جالب اینجاست که در هیچ یک از این دیدارها اجازه گلزنی را به حریف نداد و این رکوردی است که برای اولین بار در تاریخ سیتی به ثبت می‌رساند و نشانگر اهمیت نظم دفاعی این تیم است. قربانیان سیتی در طول این مدت برایتون (۰-۴)، ناتینگام فارست (۰-۲)، فولام (۰-۴) و تاتنهام بودند. 

این پیروزی همچنین برای گواردیولا هم ارزش زیادی داشت چون او در چند حضور اخیرش در لندن برابر تاتنهام نتوانسته بود به برتری برسد و حالا این طلسم را شکست. او پیش از این شکست برابر ژوزه مورینیو، نونو اسپیریتو سانتو و آنتونیو کونته را تجربه کرده بود اما این فصل شرایط متفاوت پیش رفت.

سیتی باید روز یکشنبه هفته آینده در رقابت‌های هفته سی و هشتم لیگ برتر انگلیس برابر وستهم به میدان برود و در صورتی که بتواند در این دیدار به پیروزی برسد جام قهرمانی را از آن خود خواهد کرد اما حتی مساوی هم ممکن است این عنوان را از آنها بگیرد. تساوی این دو تیم در این بازی ممکن است باعث شود که آرسنال با کسب سه امتیاز در دیدار برابر اورتون جام را به دست آورد.

باید به این نکته اشاره کرد که بازی هفته آینده بر ورزشگاه اتحاد آخرین دیدار این فصل منچسترسیتی نیست و آنها باید در فینال جام حذفی در ورزشگاه ومبلی روبروی منچستریونایتد به میدان برود. این فصل برای سیتیزن‌ها در تاریخ ۲۵ می به پایان خواهد رسید و امیدوار هستند که با احتساب جام باشگاه‌‌های جهان بتوانند در این فصل هم سه جام به دست آورند.

نظر شما