شناسهٔ خبر: 66672291 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز سیزدهمین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

­دبیر سیزدهمین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: باور به پیشرفت تمدنی ایران؛ پیش نیاز اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

صاحب‌خبر -

آغاز سیزدهمین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اکبر زاده دبیر سیزدهمین همایش الگوی اسلامی پیشرفت در آغاز به کار این همایش افزود: این همایش بر شناسایی ظرفیت تحول آفرینی به عنوان ویژگی ممتاز سند الگو و راهکار‌های مبتنی بر آن برای غلبه بر چالش‌ها و موانع پیشرفت کشور تاکید دارد.

به گفته وی از انجا که پیشرفت در سند الگو بعنوان تحول همه جانبه شؤون گوناگون حیات بشر در مسیر ظهور استعداد‌های فطری انسان‌ها تعبیر شده است، بنابراین حصول اطمینان از احراز این ویژگی در مرحله طراحی الگو مدنظر طراحان سند بوده است و هریک از تدابیر و یا مجموعه‌ای از آنها متضمن فرایندی تحولی در یک حوزه تخصصی است، تحولاتی عمیق، پردامنه، دیرپا و هدفمند است.

اکبرزاده ادامه داد: امیدوارم این همایش بتواند با نمایان سازی ظرفیت‌های تحولی و نواورانه سند الگو در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی راهکار‌های موثری بمنظور بهره گیری ازاین ظرفیت‌ها برای غلبه بر چالش‌ها و موانع عملی و معرفتی مسیر پیشرفت کشور و دستیابی به هدف گذاری‌های افق ارایه کند.

وی افزود: برگزاری منظم کنفرانس‌های سالانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بعنوان بستر هم اندیشی صاحب نظران و پژوهشگران درباره موضوعات مرتبط با الگوی بومی پیشرفت کشور و حلقه وصل جامعه علمی و نخبگانی با دست اندرکاران طراحی الگو همواره مورد اهتمام بوده است.

دبیر همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه از ۱۵۵ مقاله ارسال شده به دبیرخانه فقط ۹۰ مقاله پذیرفته شده گفت: از این تعداد ۶۰ مقاله بصورت شفاهی و ۳۰ مقاله دیگر بصورت پوستر ارایه می‌شود و مقالات در قالب ۱۱ نشست و میز گرد تخصصی در دو روز ارایه خواهد شد.

در ادامه مراسم افتتاحیه، رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، چالشهای اساسی کشور را شناسایی کرده و مسیر تحول اجتماعی را برای غلبه بر این چالشها تبیین می کند.

واعظ زاده  با اشاره به اینکه، الگو بر اساس این اعتقاد تهیه شده که باور‌های افراد و گروههای اجتماعی بر عمل آنها تأثیر می گذارد، افزود: عمل، بدون باور متقن، هیچ است. این گزاره شامل خودِ الگو و عمل به الگو هم هست. چالش بزرگ در هنگام اجرای الگو ضعف باور به مبانی نظری الگو است. الگو در قسمت عملی، راهکار‌های تقویت این باور را توصیه می کند.

سیزدهمین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در روز‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت به صورت حضوری ومجازی درحال اجرا است و قرار است همزمان با این همایش مراسم سیزدهمین دوره تقدیر از رساله‌های برتر در زمینه پیشرفت اسلامی ایرانی برگزار شود.

نظر شما