شناسهٔ خبر: 66672214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

حدود ۹۸ درصد صنایع قم کوچک و متوسط هستند

خبرگزاری صدا و سیما

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: ۹۸ درصد صنایع استان کوچک و متوسط هستند و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با این حوزه باید با توجه به این نکته صورت بپذیرد.

صاحب‌خبر -

حدود ۹۸ درصد صنایع قم کوچک و متوسط هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مهدی ایلانلو، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اینکه حدود ۹۸ درصد صنایع قم کوچک و متوسط هستند، بیان داشت: صنعت استان قم طی سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده‌است و اکنون انواع مختلف محصولات در واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که بسیاری از آنها هم صادراتی است و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: گسترش فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت استان موجب شده که در حال حاضر بسیاری از واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قم برای انجام کار‌های مورد نظر خود به نیروی انسانی جدید نیاز داشته باشند و به همین دلیل ظرفیت‌های فراوان برای اشتغال‌زایی در این بخش به‌وجود آمده‌است.

ایلانلو ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شرکت شهرک‌های صنعتی قم در سال‌جاری با همکاری بهره‌برداران واحد‌های تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی استان، علاوه بر دنبال کردن طرح‌های فنی و آموزشی برای تربیت نیروی کار مورد نیاز واحدها، تقویت زیرساخت و امکانات مورد نیاز فعالان اقتصادی در شهرک‌های صنعتی قم را با جدیت دنبال می‌کند.

گفتنی است یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم به تولید محصولات مورد نیاز مردم مشغول هستند.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

نظر شما