شناسهٔ خبر: 66671805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجرایی‌شدن ۱۳۵ طرح آبرسانی در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرایی شدن ۱۳۵ طرح آبرسانی در استان بوشهر برای گذر موفق از اوج مصرف آب در فصل گرما خبر داد و گفت: این طرح‌ها در بخش تأمین، انتقال، ذخیره و توزیع در نقاط مختلف استان اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

ابوالحسن عالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به اینکه در دولت سیزدهم طرح‌های تولید و توزیع آب آشامیدنی در استان تسریع یافته است، اظهار داشت: تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر در حال اجراست که با تکمیل آنها تحول مهمی در تولید و توزیع آب شرب در استان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بخشی از طرح‌های آب‌شیرین‌کن وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود، گفت: ظرفیت تولید آب شرب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن به 105 هزار مترمکعب رسیده و این درحالی است که به ظرفیت بیش از 140 هزار مترمکعب تأسیسات آب‌شیرین‌کن در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرا 135 پروژه آبرسانی در استان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون با هدف عبور موفق از پیک بار مصرف آب در تابستان 135 پروژه خرد، متوسط و کلان در حوزه‌های مختلف تأمین، انتقال، ذخیره و توزیع اجرایی شده است.

عالی با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌های گذر از پیک مصرف آب در تابستان در 10 شهرستان استان به اتمام رسیده، گفت: بخشی نیز تا پیش تابستان به سرانجام می‌رسند.

وی از جمله پروژه‌های یاد شده را اصلاح و نوسازی خطوط انتقال خروجی مخازن ذخیره آب گناوه، بندر ریگ، هلیله بندرگاه، راه‌اندازی خط انتقال آب سد تنگ ارم و مجتمع حسین زایری با هدف افزایش پایداری آب اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه توزیع آب همچنین می‌توان به اجرایی شدن پروژه‌های نوسازی شبکه توزیع آب شهرهای گناوه، دیلم، آبدان، دیر، بنک شهرستان کنگان، آبپخش دشتستان و روستاهای گلستان و زیارت شهرستان دشتی و روستاهای شهرستان تنگستان اشاره کرد.

عالی با بیان اینکه با هدف کاهش هدر رفت آب در استان بوشهر پهنه‌بندی شبکه آب در بیش از 10 شهر استان اجرایی شده است، تصریح کرد: علت‌یابی هدررفت از شبکه، نصب فشارسنج دیتالاگر در راستای مدیریت بهینه شبکه، شروع جی.آی.اس ردیابی شبکه توزیع و مطالعات سیستم تله‌متری شهر بوشهر از دیگر پروژه‌های تعریف شده برای عبور موفق از پیک مصرف آب در استان بوشهر است.

وی از اجرایی شدن طرح جهاد آبرسانی در روستاهای دارای تنش آبی خبر داد و اظهار کرد: با هدف بهبود توزیع آب شبکه نسبت به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع روستای دالکی، چهار روستایی، عامری و اصلاح و نوسازی 29 کیلومتر در سایر روستاهای استان در قالب نهضت جهاد آبرسانی روستایی اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه اصلاح خط انتقال و شبکه توزیع در شهر شبانکاره و مجتمع آبرسانی سمعیا در حال انجام است، تصریح کرد: نگاه دولت سیزدهم به موضع حل مشکلات آبرسانی استان بوشهر ویژه است و با اتمام طرح‌های در دست اجرای توزیع آب شرب به پایداری قابل توجه خواهد رسید.

عالی با تأکید بر رعایت مصرف بهینه آب در فصل تابستان برای جلوگیری از بحران کم‌آبی خاطرنشان کرد: به موازات اقدامات انجام شده انتظار می‌رود و رعایت مصرف بهینه آب از سوی مشترکان، انتظار می‌رود استان بوشهر عبوری موفق از پیک بار تابستان داشته باشد.

انتهای پیام/190/

نظر شما