شناسهٔ خبر: 66671485 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

سینما در سال 1403 گیشه‌ پررونق‌تری نسبت به سال گذشته خواهد داشت

محمد قنبری گفت: دوران کساد سینما ایجاب می‌کرد مدیران متناسب با تضمین گیشه اکران‌ها را برنامه‌ریزی کنند.

صاحب‌خبر -

گروه سینما خبرگزاری هنر ایران: محمد قنبری، مدیر «پردیس سینمایی مگامال» در گفت‌وگو با هنرآنلاین در خصوص وضعیت گیشه سینما در چند سال اخیر گفت: اینکه گفته می‌شود سبد اکران نیاز به تنوع دارد، ناظر به شرایط ثبات اقتصادی است. اگر باید ژانرهای متفاوتی کار بشود، لازمه‌اش صدور مجوز از طریق شورای پروانه ساخت است. بعد از آن است که می‌توانیم سبد اکران متنوعی داشته باشیم. همچنان تاکید می‌کنم اینکه ادعا شود گیشه صرفا براساس ژانر کمدی ارتزاق می‌شود دلیلش تضمین سرمایه است. این امر اصلی کلی و پایه‌ای در هر صنعتی است و مختص صنعت سینما نیست.

مدیر پردیس سینمایی مگامال با بیان اینکه «مست عشق» پدیده‌ی اکران است ادامه داد: ژانر «مست عشق» ربطی به کمدی ندارد. اما این فیلم توانسته آمار فروش روز و هفته را بهم بزند. این نشان می‌دهد اگر فیلمنامه‌ای با عوامل تولیدی مثل کارگردان، بازیگر و دیگر عوامل کاربلد و حتی سوژه و موضوع خوب و جذابی ساخته شود، مخاطبان خود را خواهند داشت. کما اینکه سالیان قبل هم فیلم‌های زیادی داشتیم که با این رویه در ژانری غیرکمدی رکورد گیشه را زده‌اند.

قنبری با اشاره به اینکه در شرایط کساد سینما، ژانر کمدی به دلیل تضمین گیشه توانست  مناسب‌ترین راه‌حل ممکن باشد، افزود: من به عنوان مدیر سینمای مگامال هم قطعا تنوع ژانر را می‌پسندم. ما در سینمایمان فیلم‌های زیادی در رده‌های سنی مختلف و یا اجتماعی و تاریخی و ملی و دفاع مقدس داشته‌ایم. سینمای ما ده سال تجربه کاری دارد. با توجه به سابقه‌مان سعی می‌کنیم انواع فیلم‌ها را برای دستیابی به سلایق مختلف ارائه بدهیم تا مخاطبانمان قدرت انتخاب داشته باشند. اما با توجه به شرایط جامعه و بحث اقتصادی و این گونه اقتضائات ترجیح مخاطبان در زمان تعطیلات دیدن فیلم مفرح است؛ اما نه هر فیلم مفرحی و کمدی‌ای.

وی با اظهار اینکه سینما فیلم کمدی زیاد داشته؛ اما همه آنها موفق نبوده‌اند اضافه کرد: فیلم کمدی هم بوده که توسط مخاطب پس زده شد. مخاطبان برای تماشای آنها رغبتی نداشته‌اند. پس نمی‌توان گفت فیلم‌ها صرف کمدی بودن فروش داشته‌اند. فیلم‌های کمدی‌ای فروش کرده‌اند که به لحاظ کیفی از مخاطبان نمره قبولی گرفته‌اند.

مگامال 1

قنبری با اشاره به تاثیر مدیرت وزارت فرهنگ و سازمان سینمایی گفت: از اواخر 1400 با همکاری وزارت فرهنگ و تدابیر مدیران سینمایی، با آمدن فیلم دینامیت و بعد انفرادی و در ادامه فسیل رونق به سینما بازگشت. باید به خاطر داشت بعد از کرونا برخی سینماها تا تغییر کاربری هم پیش رفته بودند. خوشبختانه مدیریت درست کمک کرد تا بعد از آن دوران کساد شرایط بهبود پیدا کرده و شرایط گیشه بهتر و بهتر شود.

مدیر سینما مگامال آینده سینما را به تدبیر در مجوزهای تولید فیلم وابسته دانست و خاطرنشان کرد: باید دید وزارت ارشاد به چه فیلمسازان و سوژها، موضوعات و کارگردان‌هایی مجوز خواهد داد. اما با توجه به فیلم‌هایی که در صف اکرانند می‌توان پیش‌بینی کرد که سال 1403 گیشه خوبی خواهیم داشت. اطلاع داریم که از پارسال تعداد زیادی مجوز تولید فیلم صادر شده که نیمی از آنها هم مدعی رکورد در گیشه هستند. مثلا در هفته آینده فیلم تگزاس 3 خواهد آمد که به خودی خود یکی از مدعیان فروش است.

این سینمادار با خبر از مجوز اکران برای «صبحانه با زرافه‌ها» و «زودپز» تکمیل کرد: خبرها حاکی از مجوز اکران «صبحانه با زرافه‌ها» و «زودپز»ی است که پارسال مجوز ساخت گرفت. با اکران این قبیل فیلم‌ها امیدوارم گیشه‌ی سینما در 1403 درخشان‌تر از سال پیش بشود. اما برای سال‌های پیش رو امیدواریم سیاست‌های کلان اجازه دهد ژانرهای متنوع اجازه ساخت و اکران داشته باشند تا بتوانیم از سبد اکران متنوع‌تری برخوردار بشویم.

محمد قنبری در پایان گفت: امیدوارم سینمای ایران اتفاقات خوبی را ببیند و حال دل سینما و سینماگر و سینمادار و در یک کلام چرخه صنعت سینما روز به روز بهتر و بهتر بشود.

 

نظر شما